شناسهٔ خبر: 20525 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیامدهای پیش بینی نشده واگذاری خوابگاههای دانشجویی به بخش خصوصی

مدیرکل کوی دانشگاه تهران گفت: طرح مقدماتی واگذاری خوابگاه ها به بخش خصوصی باید اول در دانشگاه های بزرگ انجام شود، دانشگاههایی که خوابگاه ‌در فرایند علمی آنها تاثیر گذار است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ موسی عنبری در خصوص واگذاری خوابگاه های این دانشگاه به بخش خصوصی گفت: واگذاری خوابگاه ها به بخش خصوصی چندان پیشرفتی نداشته است. البته همکاری با بخش خصوصی برای پیشبرد کارها وجود دارد ولی واگذاری کار به بخش خصوصی بدون نظارت و هماهنگی ما هنوز انجام نشده است .

مدیرکل کوی دانشگاه تهران دلیل عدم واگذاری خوابگاه ها به بخش خصوصی را مساله فرهنگی و اهمیت آن در دانشگاه تهران عنوان کرد و یادآورشد: موضوع فرهنگ در دانشگاه تهران بسیار جدی است به عنوان مثال اگر خوابگاه‌های دخترانه را به بخش خصوصی واگذار کنیم، صرفه اقتصادی دارد اما برای ما در دانشگاه تهران، موضوع فرهنگی به ویژه در حوزه خواهران بسیار مهم تر از آن صرفه اقتصادی است .

وی تاکید کرد: واگذاری خوابگاه ها به بخش خصوی ممکن است پیامدهایی داشته باشد و فکر می کنم حتی در سطح کشوری هم چندان بحث واگذاری خوابگاه ها به بخش خصوصی مورد استقبال قرار نمی گیرد چون پیامد فرهنگی بالایی دارد .

وی افزود: البته بحث هایی در خصوص اجرای آن به صورت آزمایشی مطرح شده است ولی اجرای این طرح در محلی که مانند کوی که دانشجویان زیادی تجمع کرده ممکن است پیامدهای سیاسی منفی هم داشته باشد .

عنبری افزود: به عنوان مثال بخواهیم ایاب و ذهاب دانشجو را به یک شرکت یا دانشجویان ارایه کنیم این مساله مشکل ما را نه تنها کم نمی کند بلکه بیشتر نیز خواهد کرد چرا که هنوز شرایط و مقدمات کار فراهم نیست .

وی تاکید کرد : مشارکت با بخش خصوصی در خدمات کوچک مانند حوزه تغذیه چندان مشکلی ندارد اما واگذاری کامل خوابگاه ها به بخش خصوصی پیامدهای پیش بینی نشده ای دارد .

مدیرکل کوی دانشگاه تهران افزود: طرح مقدماتی واگذاری خوابگاه ها به بخش خصوصی باید اول در دانشگاه های بزرگ انجام شود، دانشگاههایی که خوابگاه ‌در فرایند علمی آنها تاثیر گذار است.

عنبری افزود: برخی از دانشگاه‌های شهرستان که کل دانشجویان آن ۵۰۰ نفر است برای اجرای این طرح مناسب نیست شاید بسیاری از پیامدها را نشان ندهد بنابراین برای اجرای طرح مقدماتی این موضوع نیز باید از برخی دانشگاه‌های شناخته شده تر استفاده شود.

وی یادآورشد: دانشگاه تهران در این زمینه تلاش خود را انجام داده، دانشگاه برنامه داشت که هم مشارکت دانشجو را در فعالیت‌ها افزایش دهد و هزینه ها را کم کند و هم برخی از امور را به بخش خصوصی واگذار کند تا تصدی گری در دانشگاه کم شود ، حتی دراین زمینه گام اول را نیز برداشته بود ولی قدم های دوم و سوم را به دلیل اینکه پیامدهای فرهنگی بزرگی را پیش بینی می کرد نتوانست بردارد .


 

نظر شما