شناسهٔ خبر: 20539 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشارات شباویز جایزه جهانی گرفت

جايزه‌ جهانی «سهم برجسته در نوآوری و فن‌آوری» در سال 2013 ـ 2014 از طرف جمعيت بين‌المللی دانشوران برتر به‌ انتشارات شباويز اعطا شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ اين انجمن، كه 33 سال پيش به‌وسيله‌ اينديرا گاندی، نخست‌وزير وقت هندوستان بنيان گذاشته شد، غيرسياسی است و برای ارتقای انسان‌دوستی و صلح، فرهيختگان استثنايی را كه شهرت جهانی دارند و بهترين شيوه‌های ممكن را در سراسر جهان برای آموزش دادن به‌ديگران به‌كار گرفته‌اند، در حوزه‌های مختلف شناسايی می‌‌كند و مورد تقدير قرار می‌‌دهد و با معرفی برترين‌ها به‌جهانيان مي‌كوشد كيفيت آموزش را ارتقا بخشد.

مراسم اعطای اين جايزه‌ بين‌المللی، كه همه‌ساله به‌بهترين‌های جهان اعطا می‌شود، امسال روز شنبه 20 سپتامبر برابر با 29 شهريور ماه در مركز همايش‌های بين‌المللی هندوستان در دهلی‌نو با حضور مقام‌های بلندپايه‌ جهان برگزار خواهد شد.

بر اساس منشور برگزاركنندگان اين جشنواره، «جايزه به‌كسانی اعطا مي‌شود كه به‌دانش‌آموختن و دانش‌آموزی بها ميی‌دهند. كسانی كه با دلسوزی، شهامت و رهبری خود برای از ريشه بركندن بی‌‌سوادی و كم‌سوادی در جهان تلاش می‌‌كنند. كسانی كه آن‌چه انجام داده‌اند، خارق‌العاده و فوق توانايی عادی بشری بوده است. اين جايزه برای ارج نهادن بر عملكرد كسانی است كه بهترين بوده‌اند. باشد كه همه‌ جهانيان از اين پديدآورندگان، كه به‌گونه‌ای استثنايی عمل كرده‌اند، بياموزند

در ميان كسانی كه از چهل كشور جهان كاركردشان مورد بررسی و بازبينی قرار گرفت، برگزيدگانی از آمريكا، امارات، اندونزی، انگلستان، ايران، ژاپن، عربستان، قطر، مجارستان و هندوستان به‌دور نهايي راه يافتند و سرانجام جايزه‌ «سهم برجسته در نوآوری و فن‌آوری» به‌شباويز رسيد. اين نخستين بار است كه يك ناشر ايرانی موفق به‌دريافت اين جايزه شده است.

نظر شما