شناسهٔ خبر: 20563 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پایان مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره بی بی حکیمه(س)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کنگره سراسری بی بی حکیمه(س)، آخرین مهلت ارسال مقالات تا 31 مردادماه جاری اعلام شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، امین کمالوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و دبیر کنگره سراسری بی بی حکیمه (س) ضمن بیان این خبر گفت: نخستین کنگره سراسری حضرت بی بی حکیمه (س) در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه همزمان با دهه ولایت در گچساران برگزار می شود. فراخوان مقالات این کنگره صادر و دبیرخانه کمیته علمی آن نیز با محوریت دانشگاه آزاد گچساران فعال و آماده دریافت مقالات در این حوزه است.

وی از ارسال بیش از ۳۰ هزار فراخوان و ۲۰ هزار پوستر کنگره سراسری بی بی حکیمه (س) به مراکز علمی، فرهنگی و نهادهای اداری و سیاسی و تمامی اصحاب قلم خبر داد و اظهار داشت: مهلت ارسال مقالات تا ۳۱ مرداد ماه جاری تمدید شده است و علاقه‌ مندان می ‌‌توانند در چند روز باقیمانده مقالات خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

این مقام مسئول با بیان این که از مقالات برگزیده حمایت‌ هایی نیز صورت می‌ گیرد، ادامه داد: کتابی از مقالات برتر این کنگره نیز منتشر می شود.

کمالوندی با بیان این که هماهنگی‌ های لازم به منظور برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (س) صورت گرفته است، اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این کنگره سراسری بتوان امامزاده بی ‌بی حکیمه (س) را به عنوان حرم چهارم اهل‌ بیت (ع) در کشور معرفی کرد.

وی همچنین از تدوین مسیر طریق الرضا (ع) در استان خبر داد و گفت: تابلوهایی در این مسیر در حال نصب شدن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در کنار این کنگره سراسری نمایشگاهی از آثار فرهنگی و هنری مرتبط نیز برپا می شود، گفت: در تلاش هستیم این کنگره سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن‌ کاظم(ع) در ۸۱ کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) یکی از پرآوازه ‌ترین  امامزاده‌ های جنوب کشور است که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

با هماهنگیها و رایزنیهای یک ساله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین کنگره سراسری حضرت بی بی حکیمه (س) از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه همزمان با دهه ولایت در گچساران برگزار می شود.

نظر شما