شناسهٔ خبر: 20575 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

كتاب 23 ساله به مدد تلويزيون پرفروش شد

بيست و سه سال پس از انتشار كتابي از دايانا گابالدون، اين كتاب به مدد نمايش يك سريال تلويزوني به فهرست پرفروش ها وارد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ كتاب «خارجي» كتابي است كه ۲۳ سال پيش نوشته و منتشر شده و اولين اثر نويسنده اش دايانا گابالدون محسوب مي شود.

اين كتاب اكنون به مدد نمايش يك سريال تلويزوني وارد فهرست پرفروش ها شده و جايگاه پنجم را در اختيار خود گرفته است.

اين كتاب كه نسخه الكترونيك آن به قيمت ۱.۹۹ دلار عرضه شده پس از اين كه اولين قسمت سريال تلويزيوني كه با اقتباس از آن ساخته شده در تاريخ ۹ آگوست در تلويزيون به نمايش درآمد، با توجه مخاطبان روبه رو شد.

ساخته شدن اين سريال ۱۶ ساعتي كه داستان آن درباره يك پرستار در جنگ جهاني دوم است، را نويسنده كتاب محقق شدن روياي ساليان درازش خوانده كه موجب شده سرانجام عدالت درباره رمانش اجرا شود و مخاطبان واقعي خود را پيدا كند.

رمان «خارجي» در سال ۱۹۹۱ منتشر شد و چندين بار احتمال ساخته شدن فيلمي با اقتباس از آن مطرح شد. او مي گويد اما همه تلاش ها براي نوشته شدن فيلمنامه اي دو ساعته بر مبناي اين رمان مفصل غيرممكن بود و به همين دليل همه چيز هر بار به عهده تعويق افتاد.

اكنون شبكه كابلي اسارس كه اين سريال را تهيه كرده قصد دارد تا ديگر قسمت‌هاي اين رمان را نيز در قالب مجموعه تلويزيوني بسازد و در معرض ديد عموم قرار دهد.

از اين رمان تا كنون هشت قسمت نوشته و منتشر شده و خانم گابالدون در حال نوشتن قسمت نهم آن است. هر يك از اين رمان ها در قالب يك سريال مجزاي تلويزيوني ساخته خواهند شد.

انتشارات رندوم هاوس كه ناشر اين مجموعه كتاب است مي گويد تاكنون بيش از ۲۵ ميليون نسخه از اين كتاب ها را به فروش رسانده است.

نظر شما