شناسهٔ خبر: 20634 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلد اول گلشن ابرار با نگارش جدید منتشر شد

مدیرگروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با اشاره به انتشار مجدد اولین جلد گلشن ابرار گفت: جلد اول مجموعه گلشن ابرار پس از نگارش مجدد، ارزیابی، ویراستاری، صفحه آرائی و کنترل نهائی چاپ و منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالصمد جودتی، مدیرگروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: اولین جلد از نگارش مجدد گلشن ابرار، با هدف ارائه الگوها و اسوه های برجسته جهان  تشیع برای نسل حاضر و به منظور پاسخگوئی به مخاطبان فرهنگ دوست جامعه اسلامی، با تلاش پژوهشگران این مرکز و نظارت و داوری اعضای شورای علمی و اساتید گروه گلشن ابرار منتشر شد.


وی با تأکید بر مخاطب شناسی و غنای محتوای مقالات این اثر پژوهشی اظهارداشت: در این کتاب به شرح حال ۵۹ شخصیت از علمای بزرگوار شیعه از قرون گذشته تا عصر حاضر از جمله آیات عظام ثقة الاسلام کلینی، شیخ بهائی، مقدس اردبیلی، میرزای شیرازی، ملاصدرا، علامه مجلسی، شیخ محمد خالصی پرداخته و با ترتیب زمانی خاصی به مخاطبان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: تا به حال ۲ مجلد از این مجموعه، بازنویسی شده و جلد اول آن به تازگی به بازار نشر راه یافته و همزمان با انتشار جلد اول، مراحل نهائی نگارش و پژوهش مجدد شرح حال ۵۵ شخصیت علمی جهان تشیع از جمله حضرات آیات عظام: میرزاجوادآقا ملکی تبریزی، شیخ عبدالکریم حائری، سیدابوالحسن اصفهانی، شیخ عباس قمی، شیخ محمدعلی شاه آبادی، شیخ آقا بزرگ تهرانی، شهدای محراب، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تحت عنوان جلد ۲ گلشن ابرار به زودی منتشر خواهد شد.

این مدیر پژوهشی ادامه داد: این آثار تحت نظارت و ارزیابی استاد شیخ محمدجعفر طبسی و با دقت فراوان به سال ولادت و وفات عالمان شیعه توجه شده و پژوهشگران با ملاحظه منابع تازه منتشر شده در تکمیل شرح حال شخصیتهای علمی کوشیده و این اثر به زیور طبع آراسته شده است.

مدیرگروه گلشن ابرار اذعان داشت: همزمان با فعالیتهای عمومی این مجموعه، در اجابت درخواستهای مردم فرهنگ دوست استانهای مختلف کشور، تألیف شرح حال علمای کشور را نیز در دستور کار خود قرار داده و اولین مجموعه آن که مختص ۳ استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل بوده، در ۳ جلد با نام گلشن آذربایجان، در مرحله نشر قرار گرفته که امید است به زودی منتشر و روانه فضای فرهنگی کشور شود.

وی تأکید کرد: در مجموعه ۳ جلدی گلشن ابرار آذربایجان، شرح حال ۳۰۰ تن از عالمان شیعه برخاسته از آذربایجان آورده شده و اثر مذکور تنها مختص عالمان دوران معاصر منطقۀ آذربایجان نیست و از علمای سده های سابق آذربایجان نیز شخصیت های شیعی برجسته ای معرفی شده اند.

حجت الاسلام عبدالصمد جودتی گفت: میرزایحیی امام جمعه خویی، میرزا ابوالحسن انگجی، شیخ حسن بصیری، شیخ عبدالمجید بنابی، سید هادی خسروشاهی، شیخ عبدالصمد خویی، شیخ محمد سعید دینوری، سید عبدالله فاطمی نیا، میرزا خلیل قبله ای، سید علی اکبر قرشی، سید علی کوهکمری، عبدالغنی مجتهد اهری، محسن مجتهد شبستری، میرزا محمدباقر مدرس بستان آبادی، سید محمدتقی مرعشی نجفی، سید مهدی خلخالی و شیخ محمد نمازی تعدادی از علمای معرفی شده در این مجموعه هستند و این مجموعه تحت نظر اساتید برجسته تراجم نگاری حوزه علمیه قم تهیه و آماده نشر شده است.

مدیرگروه گلشن ابرار در ادامه با توجه دادن به جایگاه مجلدات گلشن ابرار در بین کتب تراجم عصر حاضر، بر به روز بودن اطلاعات درج شده و دقت فراوان محققان گروه در استفاده از منابع روز و متقن تأکید کرد و گفت: مجلدات یازدهم تا شانزدهم گلشن ابرار در مرحله ویراستاری نهایی و تدارک مقدمات انتشار قرار دارند.

نظر شما