شناسهٔ خبر: 20649 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«یک روز با هم می‌خندیم» با غزه همدردی می‌کند

تهیه‌کننده کلیپ «یک روز با هم می‌خندیم» از اینکه درباره مساله غزه چهره‌های غربی واکنش‌های بیشتری نشان داده‌اند از تولید محصولاتی برای مصرف مخاطب بین‌المللی سخن گفت و اینکه انتشار کلیپ در فضای مجازی می‌تواند واقعیت فجایع غزه را نشان دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمد نجار صراف درباره کلیپی که به تازگی با حضور کودکان برای بچه‌های غزه ساخته شده است، گفت: با توجه به اینکه در جنگ غزه بچه‌های زیادی کشته شدند ما خواستیم پیامی را از طرف کودکان بین ۷ تا ۱۰ سال به این بچه‌ها بدهیم.

وی ادامه داد: هم اکنون اتفاقی در غزه در حال رخ دادن است که پایه‌های انسانیت را متزلزل می‌کند و هریک از ما در برابر این اتفاق وظایفی داریم. شرکت‌های فیلمسازی هم به نظر من از این طریق می‌توانند با رسانه‌ای کردن فجایعی که در غزه در حال رخ دادن است، یاری رسانند.

تهیه کننده کلیپ «یک روز با هم می‌خندیم» با اشاره به اینکه بیشتر رسانه‌های جهان در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دارد، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر نمی‌توان کار دیگری برای کودکان و مردم غزه انجام داد و تنها می‌توان اقدامات اسرائیل را در دنیا منتشر کرد هرچند که ما با یک مشکل مواجه هستیم و آن این است که آنها رسانه‌های زیادی در اختیار دارند و می توانند واقعیت را وارونه جلوه دهند.

ابراز همدردی با مردم غزه با انتشار کلیپ در فضای مجازی

صراف اضافه کرد: رسانه‌های ما در دنیا برد زیادی ندارند بنابراین با ساخت آثاری مثل کلیپ و انتشار آنها در فضای مجازی می‌توان هم به نوعی ابراز همدردی کرد و هم باعث شد آنهایی که تحت سیطره این رسانه‌ها قرار گرفته‌اند واقعیت‌ها را دریابند.

این تهیه‌ کننده همچنین با اشاره به حمایت چهره‌های شناخته شده جهانی و دفاع آنها از مردم غزه عنوان کرد: بردپیت یک بازیگر هالیوودی است که با کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی همکاری دارد. این بازیگر در چنین واقعه‌ای همدردی خود با مردم غزه را نشان می‌دهد  و به عنوان یک انسان از آنها حمایت می‌کند. این حمایت‌ها باید بیشتر جهانی شود. ما بازیگرانی داریم که شخصیت ائمه را در فیلم و سریال‌های تاریخی ما بازی کردند و نماد یک امام و پیشوا بوده‌اند؛ من فکر می کنم اینها هم می توانند به شکلی نمادین از نگاه یک مسلمان و کسانی که چنین شخصیت‌هایی را بازی کرده‌اند پیام دهند.

چهره‌های فرهنگی غرب واکنش بیشتری نشان‌ داده‌اند

وی به واکنش چهره های غربی در برابر فجایع غزه اشاره و بیان کرد: من روزنامه‌ها را که می‌خوانم، می‌بینم که بیشتر چهره‌های فرهنگی و هنری غرب به این اقدامات صهیونیستی واکنش نشان می‌دهند. هرچند که ممکن است که خیلی از آنها بعدا تحت تاثیر رسانه‌های صهیونیستی حرف خود را تغییر دهند اما چهره‌های زیادی نسبت به این واقعه واکنش نشان داده‌اند.

تهیه‌کننده برنامه «شناسنامه» با بیان اینکه در جنگ نرم باید بتوان مخاطب را جذب کرد، گفت: زمانی هست که شما رسانه‌ای مثل بی‌بی‌سی دارید اما زمانی هم رسانه شما برد ندارد و فضای مجازی تنها فضایی است که می‌توانید این پتانسیل را برای پیام خود ایجاد کنید. در این فضا هرچقدر کار شما از ایده و تکنیک بهره گرفته باشد بهتر است.

صراف با بیان اینکه در این شرایط باید هرکسی به نحوی این برد رسانه‌ای را ایجاد کند، خاطرنشان کرد: همه وظیفه دارند درباره غزه کاری کنند. حتی مغازه‌داری که بتواند یک بنر درباره مساله غزه روی مغازه خود بزند در این راستا وظیفه خود را انجام داده است. به نظر من خبرگزاری‌ها هم می‌توانند یک روز را به غزه اختصاص دهند. آنها می‌توانند یک روز صفحه اصلی خبرگزاری خود را برای غزه در نظر بگیرند و این امکان را پیش بینی‌ کنند که مردم بتوانند نظرها و سخنان خود را در این باره بنویسند.

به فکر تولید محصولات بین‌المللی باشیم

وی در ادامه گفت: هم اکنون باید بیشتر به فکر تولید محصولاتی باشیم که مصرف بین‌المللی داشته باشد نه داخلی چرا که مردم ما سال‌هاست با شرکت در راهپیمایی روز قدس توجه خود را به موضوع فلسطین نشان داده‌اند و نسبت به مساله غزه آگاه هستند. تلویزیون هم به اندازه کافی این آگاهی را به آنها می‌دهد. غیر از اینها ما باید به فکر مخاطب خارجی باشیم که واقعیت برای او وارونه نشان داده می‌شود.

تهیه کننده کلیپ «یک روز با هم می‌خندیم» در پایان بیان کرد: نهادهای فرهنگی و غیر فرهنگی باید تلاش کنند تا آثار خوب در این زمینه تولید شود. این باعث می‌شود که با مدیریت درست به مردم غزه کمک کنیم و این یک دلگرمی است که بدانند دنیا با آنهاست.

عوامل تولید کلیپ «یک روز با هم می‌خندیم» به این شرح هستند: کیهان شادور کارگردان، هادی بهروز تصویربردار، صادق آیینه صدابردار، سید میلاد پیغمبرزاده مدیر تولید.

این کلیپ از شبکه سوم سیما نیز به پخش رسیده است و علاقمندان می‌توانند آن را اینجا ببینند.

نظر شما