شناسهٔ خبر: 20655 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهرجویی: علاقه زیادی به ساختن فیلم‌های دفاع مقدسی دارم

داریوش مهرجویی درآستانه برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از آمادگی اش برای ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران در آستانه برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: جنگ یکی از پدیده‌هایی است که در کشور ما همراه با دفاع صورت گرفت بنابراین پرداختن به چنین موضوعی و برگزاری یک جشنواره مستقل برای آن لازم است.

وی با بیان اینکه می خواست فیلمی در ژانر دفاع مقدس به نام «نقاب زیبا» را بسازد، افزود: داستان این فیلم مربوط به بعد از جنگ است قصه زنی که منتظر شوهرش است تا از زندان بیرون بیاید. شوهر از زندان خلاص می‌شود اما نزد همسرش برنمی‌گردد و ماجراهای تازه‌ای برای این خانواده پیش می‌آید... اما متاسفانه این فیلم به سرانجام نرسید.

کارگردان فیلم «گاو» گفت: قرار بود فیلم «نقاب زیبا» را با سیما فیلم بسازم اما به سرانجام نرسید. یعنی پاسخ آنها برای ساخت فیلم به من این بود که شما باید فیلم های بزرگتری را بسازی.

وی با بیان اینکه علاقه زیادی برای ساختن این فیلم داشته است، افزود: جذابترین چیزی که در داستان «نقاب زیبا» برایم وجود داشت جذابیت ذاتی موضوع و شخصیت‌پردازی خوب آن بود. در «نقاب زیبا» جنگ تمام شده و تمام این داستان، بعد از پایان جنگ اتفاق می‌افتد و بیش از هر چیز، «نقاب زیبا» برپایه یک داستان دراماتیک به پیش می‌رود.

مهرجویی خاطرنشان کرد: تلاشم بر این بود تا در این فیلم با نگاهی دیگرگونه و متفاوت، حال و هوای دوران پرحماسه دفاع مقدس را به تصویر بکشم زیرا در حقیقت فیلمسازان برجسته و پیشکسوت سینمای ایران، تجربه حضور در جبهه های آتش و خون را ندارند اما از آنجا که در همین جامعه زندگی می کنند، با جنگ و پیامدهای آن آشنایی دارند و برخی حقایق را حس و لمس کرده اند. از این رو نگاه و نگرش آنان به  جنگ می تواند تجربه های متفاوت و ارزشمندی در سینمای ایران باشد.

وی در ادامه افزود: در«نقاب زیبا» به پشتوانه فکری- فرهنگی آثار پیشینم و نیز براساس تحقیقات مستندی که درباره جنگ، آدمها و پیامدهای آن انجام داده ام، پشت دوربین رفتم.

کارگردان «نارنجی پوش» همچنین گفت: بهرحال جنگ موضوعی است که در همه دنیا به آن نگاه ویژه ای شده است بنابراین کشور ما هم باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

مهرجویی در ادامه خاطرنشان کرد: رمانی درباره جنگ از یک نویسنده زن ایرانی خواندم که نظرم را جلب کرده است دوست دارم آنرا تبدیل به فیلم کنم.

کارگردان صاحب نام سینمای ایران گفت: فیلم های حوزه دفاع مقدس و جنگ نیاز به امکانات و تجهیزات در این زمینه دارد به همین دلیل فیلم های این ژانر هزینه ساختشان بالا است اما با این حال با همین هزینه های بالا فیلم های خوبی در این 30 سال به یادگار مانده است.

«انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی سیزدهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت را درگستره«سینمای ایران»و «سینمای بین­الملل»در قالب بخش‌های مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران،  نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می‌کند.

نظر شما