شناسهٔ خبر: 20698 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه خواجه نصیر یک به 19 است

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دارای 300 عضو هیات علمی بوده و درحال حاضر در رشته های موجود دانشگاه نیاز به جذب هیات علمی جدید ندارد بنابراین در فراخوان جذب هیات علمی شهریورماه شرکت نکرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر محمود احمدیان صبح امروز در نشست خبری که در این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دارای ۳ هزار و ۱۱۷ دانشجو در مقطع کارشناسی هزار و ۹۲۲ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۸۸ دانشجو در مقطع دکتری دارد که در مجموع ۵ هزار و ۶۲۷ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: تعداد اعضای هیت علمی این دانشگاه ۳۰۰ نفر است و نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به ۱۹ است و اگر دانشجویان مجازی این دانشگاه را نیز حساب کنیم نسبت استاد به دانشجو یک به ۲۲ است که نشان می دهد این دانشگاه به مسائل آموزشی و کیفیت آموزش توجه ویژه‌ای دارد و بار اعضای هیات علمی را برای رسیدگی به امور پژوهشی کم کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: در دوره های مجازی نیز در حال حاضر ۳۵۸ دانشجو در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند که امسال در مقطع کارشناسی ارشد مجازی ۵۴۳ نفر پذیرش خواهیم داشت.

وی در خصوص نیاز دانشگاه که عضو هیات علمی نیز گفت: دانشگاه دارای ۳۰۰ عضو هیات علمی است و نسبت استاد به دانشجو در حد قابل قبولی قرار دارد و دانشگاه فعلا در رشته های موجود دانشگاه نیاز به عضو هیات علمی جدید ندارد برای همین در فراخوان جذب هیات علمی که شهریور ماه اعلام شد، دانشگاه خواجه نصیر شرکت نکرد.

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در خصوص اینکه چرا این دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی قرار ندارد، گفت: در رتبه بندی دانشگاه ها به معیارهایی که بیشتر توجه می شود استخراج مقالات توسط اعضای هیات علمی و حجم قراردادهای پژوهشی با صنایع است. دانشگاه خواجه نصیر دارای ۳۰۰ عضو هیات علمی است. بنابراین در مقایسه با دانشگاه تهران که دارای ۲۰ هزار عضو هیات علمی است هر چه تعداد هم مقاله تولید کند باز کم خواهد بود.

وی افزود: بنابراین باید معیارها را نسبی کنیم به عنوان مثال اگر معیار نسبت استاد به دانشجو لحاظ شود دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی جزء رتبه های برتر خواهد بود.

به گزارش مهر، سید محمدرضا خلیلی- معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر نیز در خصوص وضعیت خوابگاهای این دانشگاه و اینکه امسال به دانشجویان ورودی جدید خوابگاهی ارائه نخواهد شد، گفت: دانشگاه خواجه نصیر دارای ۱۰ خوابگاه است که ۲ خوابگاه به دانشجویان متاهل و ۸ خوابگاه به دانشجویان مجرد اختصاص دارد. ۵ خواجه پسرانه و ۲ خوابگاه دخترانه است و ۱۸۰۰ دانشجو در خوابگاههای این دانشگاه اسکان دارند.

وی افزود: نیاز خوابگاهی دانشجویان این دانشگاه ۳۰ تا ۴۰ درصد است یعنی حدود ۷۰۰ نفر از دانشجویان نیازمند خوابگاه هستند. با توجه به محدودیت هایی که دانشجویان دارند برای همین امسال در دفترچه اعلام کرده ایم که تعهدی برای ارائه خوابگاه نداریم اما با لحاظ اولویت دانشجویان را در خوابگاه اسکان می دهیم.

خلیلی گفت: دانشجویان دختر که از شهرستانهای دور هستند در اولویت دریافت خوابگاه قرار دارند.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: این اولویت بندی به منظور ساماندهی خوابگاههای این دانشگاه صورت گرفته است.

نظر شما