شناسهٔ خبر: 20709 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مردم استرالیا علیه جشنواره فیلم‌های صهیونیستی تظاهرات کردند

مردم سیدنی استرالیا علیه برگزاری یک جشنواره سینمایی که به سینمای رژیم صهیونیستی می‌پرداخت تظاهرات کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ ، به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، مردم سیدنی استرالیا علیه برگزاری یک جشنواره سینمایی که به سینمای رژیم صهیونیستی می‌پرداخت تظاهرات کردند.

این در حالی است که پس از مدت‌ها تظاهرات در استرالیا در حمایت از مردم فلسطین پلیس این کشور از دادگاه عالی این کشور خواست قانونی را تایید کنند که جلوی هرگونه تظاهرات در حمایت مردم فلسطین و به‌ویژه جشنواره فیلم اسرائیلی را که اکنون در سیدنی در حال برگزاری است بگیرند.

بنابر این گزارش، «جماعت حرکت برای فلسطین» در سیدنی روز پنجشنبه گذشته دربرابر کاخ سینمایی در خیابان آکسفورد علیه برگزاری جشنواره فیلم اسرائیلی که توسط «جمعیت تبادلات فرهنگ اسرائیل و استرالیا» برگزار شده است، راهپیمایی کردند.

دامیان رایدول موسس 28 ساله «جماعت حرکت برای فلسطین» پس از این تظاهرات از پلیس این کشور احضاریه‌ای دریافت کرد که به موجب آن باید در مقابل دادگاه عالی استرالیا قرار بگیرد چراکه پلیس خواستار اجرای قانون سال 1988 که «هر گونه تجمع عمومی» را منع می‌کند، شده است.

رایدول در این باره می‌گوید: بهانه آنها این خواهد بود که تظاهرات ما موجب ایجاد ترافیک می‌شود و در این صورت همه تظاهرات‌ها در استرالیا چنین مشکلی را ایجاد می‌کند؛ به نظرم این انصاف نیست که حق اعتراض را نادیده بگیریم چرا حامیان فلسطین را مجبور می‌کنند که حق خود برای اعتراض را با مبارزه به دست آورند؟

رایدال که معترضان علیه این جشنواره را هزار نفر می‌خواند همچنین علت اعتراض به برگزاری این جشنواره اسرائیلی در سیدنی را تایید سیاست‌های رژیم صهیونیستی توسط این جشنواره خواند و گفت: سازمان‌های برگزار کننده این جشنواره کاملا سیاسی هستند.

«جماعت حرکت برای فلسطین» همچنین خواستار تحریم گسترده رژیم صهیونیستی و لغو سرمایه‌گذاری‌ها در این رژیم و همچنین تحریم فرهنگی علیه صهیونیست‌ها شده است.

نظر شما