شناسهٔ خبر: 20848 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش «عقلانیت در حکمت سینوی» افتتاح شد

اساتید فلسفه کشور در حاشیه مراسم افتتاحیه همایش «عقلانیت در حکمت سینوی» صبح امروز(شنبه اول شهریور ماه) بر مزار شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا گردهم آمدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛  مراسم افتتاحیه همایش «عقلانیت در حکمت سینوی» صبح امروز اول شهریور ماه در مزار شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا در همدان برگزار شد.

این مراسم با حضور آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی رئیس بنیاد بوعلی سینا و نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از اساتید،‌ فیلسوفان آغاز شد.

در ابتدای این مراسم سوگندنامه دوره حرفه‌ای پزشکی با حضور دانشجویان فارغ‌التحصیل شده قرائت شده و آیت‌الله طه محمدی در مزار شیخ الرئیس ابوعلی سینا، وی را از برترین‌های خلقت و افتخار ایران اسلامی معرفی کرد و گفت: نکوداشت ابوعلی سینا بزرگداشت انسان‌های بزرگ و خدمتگزاران علم و ادب است. ما هر چه داریم از برکت انسان‌های بزرگ است.

وی افزود: همدان این افتخار را دارد که در روز تولد شیخ‌الرئیس روز همدان را به خود منسوب کند. این انتخاب بسیار زیبا است، چرا که تمدن از این آب و خاک برخواسته است.

براساس این گزارش تا دقایقی دیگر پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی در مراسم افتتاحیه در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان قرائت خواهد شد و سپس سخنرانان مباحث خود را ارائه خواهند کرد.

نظر شما