شناسهٔ خبر: 20855 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کی تکلیف پولی ‌شدن شابک مشخص می‌شود؟

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاون فرهنگی گفت: زمان‌های اعلام شده برای دریافت پول شابک صحت ندارد، اکنون در مسیر بحث‌های قانونی هستیم، منطقا فصل الخطاب موضوع دریافت و یا عدم دریافت وجه برای شابک باید موارد قانونی باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاون فرهنگی پیرامون روشن شدن تکلیف پولی شدن شابک اظهار داشت: با توجه به مباحثی که در هیات امنای خانه کتاب مطرح شد، بخشی از ماموریت یعنی پیگیری حقوقی از طریق اداره کل حقوقی وزارت ارشاد انجام می‌شود. بخشی هم در فرآیند پیگیری از طرف تشکل‌ها جمع‌بندی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها ادامه دارد تا به تعریف خوبی از فرآیند برسیم، خاطرنشان کرد: باید تصمیم در این راستا حقوقی و درست باشد که لزوم اجرا داشته باشد، از این رو فکر می‌کنیم تا دو هفته آینده به نتیجه برسیم.

به گفته امیرزاده، در خصوص درآمد بخش دولتی و خصوصی تفاوت‌هایی قائلیم، البته قانون‌گذار در خصوص اخذ درآمد آئین‌نامه‌هایی دارد، در مورد خصوصی و دولتی بودن و پس از احراز شرایط با قوانین چگونگی دربافت وجه تطبیق می‌یابد.

وی پیرامون اینکه پولی شدن قطعی شده یا نه، بیان کرد: تا زمانی که فرآیند قانونی طی نشده باشد و مبنای قانونی و حقوقی درستی نداشته باشیم نمی‌توانیم کسب درآمد داشته باشیم، همه ایده‌ها و پیشنهادها معطوف به این است که سازگاری با قوانین مصرحه داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه مدام زمان‌های متفاوتی برای اجرای پولی شدن شابک اعلام می‌شود آیا بزودی خبری اعلام خواهد شد، گفت: زمان‌های اعلام شده صحت ندارد، این زمان‌ها در فضایی مطرح شده که مباحث حقوقی بحث مطرح نشده بود، اکنون در مسیر بحث‌های قانونی هستیم، منطقا فصل الخطاب موضوع دریافت و یا عدم دریافت وجه برای شابک باید موارد قانونی باشد.  

نظر شما