شناسهٔ خبر: 20917 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درآمد مراسم تجلیل از رابین ویلیامز به خيريه داده شد

سودهای به دست‌آمده از نمایش «انجمن شاعران مرده» به خیریه‌های سلامت روانی اختصاص می‌يابند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ بعد از مرگ ناگهانی رابین ویلیامز در روز یازدهم ماه آگوست، سیکرت سینما مراسمی برای پخش فیلم «انجمن شاعران مرده» او ترتیب داده که تا کنون موفق به کسب بیش از 24 هزار پوند (40 هزار دلار) شده است. سودهای به دست آمده از این نمایش به سازمان‌های خیریه سلامت روانی در بریتانیا و ایالات متحده اهدا خواهد شد.

مراسم نمایش خیریه این فیلم روزهای پانزدهم و شانزدهم ماه آگوست در سراسر بریتانیا، شهر پراگ و همچنین نیویورک برگزار شد و تمامی سودهای به دست آمده از آن‌ها به سازمان‌های خیریه مایند و نامی تقدیم می‌شوند. علاوه بر نمایش فیلم، یک مراسم شعرخوانی زنده هم برگزار شد که در آن بانی رایت بازیگر مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» چندین شعر را روخوانی کرد.

مراسم اهدای كمك‌هاي خیریه هنوز هم ادامه دارد و مردم می‌توانند به صورت آنلاین هم تا ماه نوامبر 2014 به اين امر کمک کنند.

آماندا پالمر از نیویورک گفت: تماشای اشک‌های دسته ‌جمعی تماشاچیان در حالیکه تمام آن کودکانی که روی میزهایشان ایستاده بودند تا از معلمی که به آن‌ها آزادی هنر را یاد داده بود دفاع کنند، یکی از دلگرم‌کننده ترین لحظات زندگی‌ام بود. فکر می‌کنم اگر به عنوان یک هنرمند می‌خواهیم هرگونه میراثی از خود باقی بگذاریم، آن میراث این است که ما چیزی را خلق می‌کنیم که به انواع مختلف همه‌مان را با یکدیگر مرتبط می‌کند. بسیار خوشحال هستیم که اين برنامه ترتيب ديده شد.

فابین ریگال موسس و مدیر سیکرت سینما گفت: من فرهنگ را به عنوان یک نوع درمان و تقویت كننده روحیه انسانی می‌بینم. رابین ویلیامز الهام‌بخش بسیاری از ما بود و باور دارم که سینما باید بتواند به آن نور هدایت‌گری که اينقدر به ما کمک کرد دین خود را ادا کند. وي افزود: تمامی سودهای به دست آمده از اين برنامه به سازمان‌های خیریه مایند و نامی می‌رسند که در زمینه مشکلات سلامت روانی از بهترین سازمان‌های خیریه موجود هستند و ما دیگران را هم تشویق می‌کنیم که تا آنجایی که می‌توانند اهدا کنند.

فیلم «انجمن شاعران مرده» رابین ویلیامز در هفت سینمای واقع در بریتانیا از جمله سینماهای واقع در شهرهای لندن، منچستر و بلفاست به نمایش درآمد. همچنین یک سینما در شهر پراگ و سینماهایی واقع در منهتن و بروکلین نیز این فیلم را برای حضار نشان دادند.

نظر شما