شناسهٔ خبر: 20924 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کار «خانه پدری» به مذاکره کشید

مدیراجرایی و دبیر شورای سیاست‌گذاری گروه «هنر و تجربه» از مذاکره برای اکران فیلم «خانه پدری» در این گروه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ امیرحسین علم‌الهدی در این‌باره گفت: طبق نظر اعضای شورای سیاست‌گذاری گروه «هنر و تجربه» فیلم «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری دارای‌ شاخص‌های جدی هنر و تجربه است که می‌توان امکان نمایش این فیلم را در این گروه فراهم کرد.

او افزود: در این راستا مذاکره‌ای را با وزارت ارشاد برای نمایش «خانه پدری» در گروه هنر و تجربه داشته‌ایم و منتظر پاسخ آن هستیم.

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه رضایت صاحب اثر برای نمایش فیلم لازم است،افزود: ما درخواست داده‌ایم که با توجه به آسیب‌شناسی اجتماعی که فیلم «خانه پدری» دارد، این فیلم به صورت محدود و مشروط به تعیین محدودیت سنی در گروه هنر و تجربه اکران شود، ضمن اینکه باید رضایت کارگردان برای نمایش فیلم به شکلی که مورد نظر اوست وجود داشته باشد.

وی همچنین تأکید کرد: گروه «هنر و تجربه» قرار نیست مسائل فیلم‌هایی که پشت اکران مانده‌اند یا فیلم‌های توقیفی را حل کند، بلکه هر فیلمی که واجد ویژگی‌های گروه هنر و تجربه باشد را اکران خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: اگر «خانه پدری» براساس هرم سنی و به صورت محدود اکران شود با توجه به هشدارهایی که این کارگردان متعهد (کیانوش عیاری) مطرح کرده دستاوردهای خوبی را برای جامعه سینمایی و کشور خواهد داشت، اما با این حال همه چیز منوط به تعامل میان وزارت فرهنگ و ارشاد و کارگردان فیلم است.

فیلم «خانه پدری» که چند سالی از ساخت آن می‌گذرد به سه مقطع تاریخی یک خانواده می‌پردازد که امکان نمایش پیدا نکرده و در دوره جدید مدیریت سازمان سینمایی هم موفق به دریافت مجوز اکران نشده است.

هر چند در جشنواره سی‌ودوم فیلم فجر این فیلم محدود به نمایش درآمده است.

چندی قبل حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی از برگزاری جلسه‌ای با حضور چند جامعه‌شناس و روان‌شناس خبر داد تا طبق نظر آن‌ها و جمع‌بندی نهایی چگونگی نمایش فیلم مشخص شود ولی این جلسه هنوز تشکیل نشده است.

نظر شما