شناسهٔ خبر: 20951 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جنتی: فعالان فرهنگی و هنری از پرداخت مالیات معاف شدند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اصلاح قانون مالیات های مستقیم مورخ ۹۳/۴/۲۳ شامل فعالت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگ و هنری که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود، خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: تمامی فعالان حوزه‌های نشر، مطبوعات و فرهنگ و هنر بر اساس اصلاح آیین‌نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۱۳۹) اصلاحی قانون مالیا‌ت‌های مستقیم مورخ ۹۳/۴/۲۳ از پرداخت مالیات معاف شدند.

وی افزود: بنا به پیشنهاد شماره ۱/۱۵۰۸۱۲ مورخ ۹۲/۱۱/۱۲ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استناد تبصره ۳  ماده ۱۳۹ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۸۰، این اصلاحیه در قانون مالیات‌های مستقیم به تصویب هیات وزیران رسید.

جنتی ادامه داد: بر اساس این اصلاحیه تمامی موسسات فرهنگی و هنری که تا سال ۱۳۹۰ اظهارنامه مالیاتی خود را ارایه نکرده‌اند؛ از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی افزود: بدیهی است تمامی موسسات مکلف به تسلیم به موقع اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان یا حساب درآمد و هزینه حسب مورد طبق مقررات قانون مالیات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مستقیم خواهند بود.

نظر شما