شناسهٔ خبر: 20953 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار جلد نوزدهم دانشنامه جهان اسلام تا پاییز

معاون علمی بنیاد دایره‎المعارف بزرگ اسلامی از انتشار جلد نوزدهم دانشنامه جهان اسلام تا پاییز سال جاری خبر داد و گفت:‌ جلد هفتم و هشتم ترجمه عربی این دانشنامه نیز تا پایان سال منتشر می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن طارمی‌راد، معاون علمی بنیاد دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی از انتشار جلد نوزدهم دانشنامه جهان اسلام تا پاییز سال جاری خبر داد.

وی افزود: جلد نوزدهم از ابتدای حرف «ر» تا میانه این حرف را در بر می‌گیرد که در حدود 800 صفحه بالغ بر 300 مقاله را ارائه می‌کند و در مباحثی مفصل موضوعاتی را از دیدگاه اسلامی بررسی می‌کند.

طارمی ادامه داد: برخی مقالات پایانی این مجلد هم‌اکنون در حال تألیف هستند،‌ اما ما تلاش خواهیم کرد تا هر چه سریع‌تر تدوین و تنظیم مقالات را به اتمام برسانیم. هم‌چنین تدوین مقالات این دانشنامه تا جلد بیست و پنجم در دست انجام است.

معاون علمی بنیاد دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی افزود: نام نویسنده یا نویسندگان مقالات در پایان هر مقاله ذکر شده است و اگر مقاله از دایرة‌المعارف‌های دیگر ترجمه شده باشد نام آن مأخذ نیز پس از نام نویسنده مقاله به اختصار ذکر شده است. برای کنترل کیفیت مقاله‌ها در دانشنامه جهان اسلام یک گردش کار تنظیم شده و بر اجرای آن انضباط بسیار دقیقی حاکم است.

وی هم‌چنین از انتشار جلد هفتم و هشتم ترجمه عربی دانشنامه جهان اسلام تا پایان سال خبر داد.

نظر شما