شناسهٔ خبر: 21011 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

در سومین شب، شب‌های داستان‌خوانی چه گذشت؟

محمدصالح‌علا گفت: عنوان «اجازه می‌فرمایید گاهی خواب شما را ببینم» را خود ناشر انتخاب کرد و من در آن نقشی نداشتم، من هنوز یک بار هم این ناشر را ندیده‌ام، ولی برای انتشار اثرم از ایشان تشکر کنم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سومین شب چهارمین دوره شب‌های داستان‌خوانی برج میلاد شب گذشته نیز به مانند قبل برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این برنامه میترا داور، محمد صالح‌علا، مریم طاهری مجد و رضا فکری در سالن سعدی مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد به داستان خوانی پرداختند.

شب سوم تنها اختصاص به داستان‌خوانی داشت و بر خلاف گذشته حاضران تنها به فصلی از داستان یک نویسنده گوش می‌دادند.  استقبال از این برنامه در حد مطلوب بود اما به واسطه عدم برنامه‌ریزی مناسب حاضران کمتر تا پایان برنامه در سالن سعدی ماندند.

میترا داور اولین داستان نویسی بود که فصلی از کتاب «درخت» را که اختصاص به دفاع مقدس بود برای حضار خواند.

پس از او محمد صالح‌علا، نویسنده و مجری رادیو و تلویزیون پیرامون «اجازه می‌فرمایید گاهی خواب شما را ببینم» توضیحی داد و گفت: این کتاب را آقای دهقان از سوی نشر پوینده منتشر کرده است، این اثر ماحصل مجموعه‌ای داستان‌های کوتاه است که پیش از این در نشریاتی مانند همشهری داستان و کتاب هفته منتشر شده بود.

به گفته این نویسنده، عنوان کتاب را خود ناشر انتخاب کرد و من در آن نقشی نداشتم، نکته جالبی که باید به آن اشاره کنم اینکه من هنوز یک بار هم این ناشر را ندیده‌ام، ولی برای انتشار اثرم از ایشان تشکر کنم.

این مجری تلویزیون با اشاره به تجدید چاپ «آنچه تمام مردان درباره زنان می‌دانند»، از چاپ مجدد کتاب در مراحل مختلف خبرداد و ابراز داشت: ترجمه این اثر به چاپ بیست و چهارم یا بیست و پنجم هم رسیده و به عنوان اولین کتاب من شناخته می‌شود و باز هم تجدید چاپ خواهد شد.

این مجری رادیو و تلویزیون، داستان «جلال‌آباد» از مجموعه «اجازه می‌فرمایید گاهی خواب شما را ببینم» را ارائه کرد.

مریم طاهری‌مجد فصلی از رمان «به افق تهران» و رضا فکری داستان «نان گرد» را از مجموعه «چیزی را به‌هم نریز» خواند.

نظر شما