شناسهٔ خبر: 21305 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم‌های «هنر و تجربه» نباید قبلا روی آنتن رفته باشند

مدیر اجرایی و دبیرشورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» یکی از شروط اکران فیلم در این گروه را پخش نشدن آنها از شبکه‌های تلویزیونی خارجی و داخلی دانست و از سوی دیگر تهیه‌کننده فیلم «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» درباره ابهام پخش این اثر از شبکه یک پاسخ داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ امیرحسین علم‌الهدی مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» درباره فیلم‌های اعلام شده برای اکران در این گروه گفت: یکی از شروط ما برای اکران فیلم‌ها در گروه «هنر و تجربه» پخش نشدن آنها از شبکه های تلویزیونی ایرانی و خارج از کشور است، از همین رو تایید صاحبان فیلم مبنی بر داشتن این شرایط، کلید اعتماد بین ما است.

به گفته وی، در اسامی فیلم‌هایی که به تازگی برای اکران در گروه «هنر و تجربه» اعلام شده هیچ فیلم سینمایی از این شرط تخلف نکرده است.

صحبت‌های دبیر شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» در حالی مطرح شد که اخبار منتشر شده در اسفند سال گذشته حکایت از این دارد فیلم سینمایی «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» به کارگردانی نرگس آبیار برای پخش از شبکه اول سیما اعلام عمومی شده بود به همین منظور وضعیت پخش فیلم مذکور از تلویزیون را از تهیه‌کننده کار جویا شدیم.

محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» درباره شبهه ایجاد شده مبنی بر پخش این فیلم سینمایی از تلویزیون گفت: محمد کاظم کاظمی مدیر گروه فیلم های تلویزیونی شبکه اول سیما از دوستان خوب ما است که تمایل به خرید رایت تلویزیونی این فیلم سینمایی را اعلام کرده بود من هم در پاسخ به این دوست عزیز تاکید کردم که پس از اکران عمومی فیلم «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» رایت تلویزیونی واگذار خواهد شد. ضمن اینکه فیلم با لوگوی بازبینی در اختیار شبکه اول سیما قرار گرفته بود و به هیچ عنوان فیلم آماده پخش نبود و اگر قراری مبنی بر پخش داشتیم باید نسخه غیربازبینی را ارسال می کردیم.

این تهیه کننده متذکر شد: بنابراین فیلم «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» در ایام نوروز از تلویزیون پخش نشد و همین اطمینان را به علم الهدی مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» نیز داده ام.

تهیه کننده «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» در پایان بیان کرد: مدیر گروه سینمای «هنر و تجربه» هیچ مدرک و سندی مبنی بر پخش این فیلم سینمایی از تلویزیون از ما نخواست و تنها بر اساس اعتماد پیش رفتیم و پاسخ این اعتماد را به درستی پاسخ خواهیم گفت.

فیلم سینمایی «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی و ابوذر پورمحمدی است. این فیلم داستان زنی باردار است که روزمرگی زندگی او با اتفاقی غیر منتظره در یک میهمانی دگرگون می شود. در این فیلم گلاره عباسی، حسام بیگدلو، مهران رجبی، گیتی معینی و فاطمه شکری بازی می کنند.

نظر شما