شناسهٔ خبر: 21409 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جدول پرداختی حق بیمه خبرنگاران به رسانه‌‌ها منتشر می‌شود

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در هفته آتی، جدول پرداختی حق بیمه خبرنگاران رسانه‌های مختلف را که از سوی مدیرمسئول یا صاحب امتیاز رسانه‌ها به وزارت ارشاد تحویل داده شده، منتشر می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در راستای اجرای ماده 46 قانون مطبوعات، استقلال حرفه‌ای خبرنگاران و كمك به شكل‌گیری هویت صنفی روزنامه‌نگاران رسانه‌هایی كه خبرنگاران خود را بیمه کنند، علاوه بر اینکه امتیاز مثبت در طرح رتبه‌بندی رسانه‌ها دارد، مبلغ هزینه شده به طور مجزا نیز به رسانه پرداخت می‌شود.

ضمن اینکه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای پرداخت سهم رسانه، مبلغ کامل را به رسانه‌ها باز می‌گرداند تا مدیران رسانه‌ها برای بیمه خبرنگاران تشویق شوند.

بنا بر این گزارش، حق بیمه پرداختی از سوی معاونت مطبوعاتی در شش ماه دوم سال 92 در روز‌های آتی روی سایت معاونت قرار می‌گیرد تا خبرنگاران و مدیران مسئول و صاحبان امتیاز رسانه‌ها از میزان این پرداخت‌ها قرار بگیرند و نشریاتی كه به این وظیفه قانونی، حرفه‌ای و انسانی خود عمل می‌كنند، تشویق شوند.

طبق بند 5 بسته حمایتی سال 93، رسانه‌های بخش خصوصی که حداقل مطابق جدول زیر، دارای فهرست بیمه باشند و هیچ یک از روزنامه‌نگاران تمام وقت آنان از بابت بیمه، اعتراضی نداشته باشند مشمول این حمایت‌ها می‌شوند.

ضمناً از سال 94 هر یک از رسانه‌هایی که این الزام قانونی (ماده 46 قانون مطبوعات در ضرورت بیمه کردن کلیه همکاران توسط صاحب امتیاز) را رعایت نکنند، مشمول 10درصد کسر یارانه می‌شوند.

نظر شما