شناسهٔ خبر: 21429 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر: وزارت علوم طرفدار تنوع تشکل‌ها است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: طرفدار تنوع تشکلها هستیم و فعالیت‎های سیاسی باید در چارچوب قانون رشد پیدا کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، ضیاء هاشمی در جمع روسای دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد از نقش فرجی‌دانا در هدایت آموزش عالی ایران سخن گفت و ابراز تاسف خود را از رفتن وی از وزرات علوم ابراز کرد.

وی با بیان اینکه تعریف درستی از فرهنگ و جایگاه آن در کشور و به خصوص در جامعه دانشگاهی ارائه نشده است، افزود: فرهنگ جوهره اصلی مدیریت جامعه است و توسعه علمی یک کشور متاثر از فرهنگ بوده و پیوندی عمیق با آن دارد .

هاشمی با اشاره به اینکه دانشگاه باید پیشتاز توسعه فرهنگی باشد، تاکید کرد: بخشی از نخبگان فقط مسائلی مثل پوشش و روابط دختر و پسر را به عنوان ارزش‌های فرهنگی مطرح می‌کنند و برخی از مدیران فرهنگی بلافاصله مسئله عفاف و حجاب را مورد تاکید قرار می‌دهند، در حالی که این دو مقوله تنها ارزش‌های دینی و اخلاقی جامعه محسوب نمی‌شوند.

وی افزود: راستگویی، امانت‌داری و قانونمندی ارزش‌های مهم دیگری هستند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند و افرادی فقط در یک مقوله و ارزش پیشتاز هستند و  نگاه تک بعدی دارند و این نگاه باعث تضعیف جایگاه آن ارزش می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: حرکت به سمت امنیتی کردن فضای دانشگاه‌ها نتایج ضد امنیتی دارد، همچنین ایجاد فضای مناسب برای ارائه دیدگاه‌ها و نظرات متنوع باعث شود دانشگاهیان با آرامش خواسته‌های خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه طرفدار تنوع تشکل‌ها هستیم، افزود: فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌ها باید در چارچوب قانون رشد پیدا کند، در غیر این صورت تحلیل سیاسی امکان پذیر نیست و دچار رادیکالیسم در دانشگاه‌ها خواهیم شد.

هاشمی گفت: در سال‌های آینده پیش‌بینی افزایش مطالبات دانشجویان در زمینه ایجاد تشکل‌های جدید را داریم؛ بنابراین از روسای دانشگاه‌ها تقاضا داریم از این مطالبات استقبال کنند تا باعث تشویق و تسهیل فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون شوند.

 

نظر شما