شناسهٔ خبر: 21451 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره فیلم های برزیل آغاز شد

جشنواره فيلم ريودوژانيرو به عنوان مهمترين مركز رقابت سينماي برزيل با اعلام برنامه‌هاي امسال، از اهداي جوايز جديد در اين جشنواره خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ پانزدهمين دور جشنواره فيلم ريودوژانيرو شاهد بخش جديدي با عنوان پيش نمايش فيلم‌هاي برزيلي خواهد بود. ديروز سه شنبه همچنين اعلام شد 69 فيلم شامل 41 فيلم بلند و 28 فيلم كوتاه كه 21 عنوان از آنها براي اولين بار در جهان به نمايش در مي آيند، در اين جشنواره اكران خواهند شد.

علاوه بر اين دو جايزه جديد در بخش نمايش اول برزيل و بهترين مستند و نيز يك جايزه ويژه از سوي گروه داوري به تلاش‌هاي جديد اهدا خواهد شد.

اين جشنواره معمولا شاهد نمايش بيش از 400 فيلم در بخش‌هايي چون پانوراما، محيط زيست، فيلم هاي نيمه شب و ... است.

در بخش پرمير برزيل 10 فيلم بلند داستاني، 10 فيلم بلند مستند و 16 فيلم كوتاه در بخش اصلي رقابتي حضور دارند. فيلم «آردور» ساخته پابلو فندريك باب از گائل گارسيا برنال و آليس براگا كه در جشنواره كن نيز نمايش داده شده بود، از جمله اين فيلم هاست.

آيدا سانتياگو مدير فستيوال گفت: تلاش ما امسال اين است كه چشم انداز گسترده تري از بهترين فيلم برزيل را به نمايش بگذاريم و علاوه بر اين فيلم‌هاي بيشتري از جهان را به مخاطبان داخلي خودمان معرفي كنيم.

جشنواره فيلم ريو از 24 سپتامبر تا 8 اكتبر برگزار مي‌شود و يكي از مهمترين اتفاقات هنري براي بازار فيلم و تلويزيون منطقه محسوب مي‌شود.

نظر شما