شناسهٔ خبر: 21468 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فروش میلیاردی سه فیلم روی پرده

فیلم‌های «امروز» و «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «شهرموش‌ها۲» به جمع هفت فیلمی اضافه شدند که در گیشه سال ۹۳ فروشی میلیاردی داشتند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ از ابتدای سال ۹۳ فیلمهای «چ»، «معراجی ها»، «طبقه حساس»، «ردکارپت»، «خط‌ویژه»، «پنج ستاره» و «کلاشینکف» فروشهای میلیاردی داشتند که در این بین فیلم سینمایی «طبقه حساس» ساخته کمال تبریزی با فروش ۶ میلیاردی رکوردار فروش گیشه سال ۹۳ بوده است.

طبق آمار اعلام شده از سوی پخش کننده «شهر موش‌ها ۲»، این فیلم بعد از گذشت ۹ روز از اکرانش در سینماهای تهران از یک میلیارد گذشت. این فیلم در ۳۰ سینمای تهران و ۵۰ سینمای شهرستان، به مجموع فروش یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون تومان رسید.

همچنین در هفته گذشته فیلمهای «امروز» و «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» با احتساب گیشه شهرستان توانسته اند وارد باشگاه میلیاردی ها شوند.

«امروز» رضا میرکریمی در روز گذشته (پنجشنبه ۱۳ شهریور)  فقط در تهران ۲۲۲ میلیون تومان فرخته است.

«امروز»، تا روز ۱۴ شهریور ماه ، ۱۳ سالن سینما در تهران و ۱۳ سالن سینما در شهرستان در اختیار دارد. این فیلم در تهران ۸۴۱ میلیون تومان فروخته تا با احتساب گیشه ۲۵۰ میلونی در شهرستان فروش آن بیش از یک میلیارد و ۴۰ میلیون شود. پس در مجموع، فروش کل «امروز» به رقم یک میلیارد و ۹۱ میلیون تومان رسیده است.

«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی افخمی، درسینماهای تهران و شهرستان فروشی حدود یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومانی داشته است. این فیلم اکنون در ۱۵ سینمای تهران در حال اکران است و تاکنون ۸۷۰ میلیون تومان فروخته است. همچنین فروش شهرستان‌های فیلم با توجه به اکران آن در ۱۵ سینما، به ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است.

پیش‌بینی می‌ شود با توجه به اینکه فروش «شهرموشها۲» در ۹ روز اول اکران بیش از یک میلیارد تومان بوده است این فیلم تا پایان روزهای اکران، فروشی بالای ۱۲ میلیارد تومان داشته باشد.

رکورد فروش سینمای ایران تاکنون به «اخراجی‌های ۲» با فروش نزدیک به ۸ میلیارد تومان اختصاص دارد.

نظر شما