شناسهٔ خبر: 21473 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاریخ اکران فیلم‌های در انتظار اکران

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: پیش بینی می‌کنیم با توجه به کف فروش بالای فیلم‌های روی پرده، چهارشنبه ۲۶ شهریورماه، فیلم‌های در انتظار اکران «آتش بس۲»، «خانوم»، «خواب زده‌ها» و «آرایش غلیظ»، اکران عمومی شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره آغاز نمایش عمومی فیلمهای در انتظار اکران گفت: پیش بینی می‌کنیم که فیملهای روی پرده، در هفته پیش رو نیز فروش خوبی داشته باشند و کف فروش فیلمهای «امروز»، «فرشته هاباهم می آیند»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «کلاشینکف» در سرگروه هایشان همچنان بالا بماند.

وی در خصوص زمان شروع اکران فیلمهای در انتظار اکران اضافه کرد: فکر می‌کنم با این آمار فروش، در دو هفته دیگر، چهارشنبه ۲۶ شهریورماه، فیلمهای «آتش بس۲»، «خانوم»، «خواب زده‌ها» و «آرایش غلیظ»، اکران عمومی‌شان را شروع کنند.

فرجی با اشاره به اینکه در یک هفته گذشته آمار فروش فیلمها افزایش یافته است گفت: از روزی که فیلم «شهرموشها ۲» در سینماها اکران شده است میزان فروش دیگر فیلم‌های روی پرده نیز افزایش داشته است. همین موضوع باعث شده است که در پردیسهای سینمایی تا ۳۰ درصد افزایش فروش داشته باشیم.

وی در مورد دلیل این افزایش فروش گفت: زمانی که خانوده ای برای دیدن فیلم «شهرموشها۲» به سینما می آید وقتی می‌بینند که سالن سینمایی این فیلم پر هست، مجبور می‌شود که فیلم دیگری را برای دیدن انتخاب کند. همین که پای مخاطب به سالن سینما کشیده شود روی فروش دیگر فیلم‌ها هم تاثیر خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، بر اساس مصوبات شورای صنفی نمایش، ترکیب فیلم های «آتش بس۲»، «خواب زده ها»، «شهر موش ها۲»، «آرایش غلیظ» و «خانوم» در اکران دوم عید فطر انتخاب شده‌اند.

«شهرموشها۲» فیلمی به کارگردانی مرضیه برومند است که از روز ۵ شهریور ماه اکران خود را در گروه سینمایی قدس شروع کرده است.

اما چهار فیلم دیگر در انتظار پایین بودن کف فروش فیلمهای درحال اکران هستند. روزهای نمایش تخصیص یافته به هر فیلم به کف فروش آن فیلم در سرگروه بستگی دارد و در صورت پایین بودن کف فروش، سرگروه یک فیلم به فیلمی دیگر اختصاص می یابد.

«آتش بس۲» تازه ترین ساخته تهمیه میلانی به تهیه کنندگی محمد نیک‌بین است.این فیلم در گروه سینمایی فرهنگ بعد از نمایش فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» اکران می‌شود.

«خواب‌زده‌ها»فیلمی از فریدون جیرانی است که قراداد آن در گروه سینمایی آفریقا برای نمایش در نوبت دوم عید فطر و در گروه سینمایی آفریقا ثبت شده است و این فیلم جایگزین «کلاشینکف» سعید سهیلی می ‌شود.

«خانوم» به کارگردانی تینا پاکروان برای اکران بعد از فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» در گروه سینمایی «آزادی» آماده می شود.

هم چنین فیلم «آرایش غلیظ» حمید نعمت‌الله در گروه «استقلال» پس از فیلم «امروز» اکران می‌شود.

نظر شما