شناسهٔ خبر: 21504 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نهاوندیان: کاستی‌های شبکه ملی اطلاعات باید رفع شود

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: نقص‌ها و کاستی‌های شبکه ملی اطلاعات باید، اصلاح و رفع شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با تصدیگری کامل بخش خصوصی و با مشارکت ۱۸۹ شرکت فعال در این عرصه در دو سالن محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و در فضایی بالغ بر ۶۵۰۰ مترمربع، صبح امروز شنبه ۱۵ شهریور آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه پیام محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور قرائت شد. نهاوندیان در این پیام تاکید کرد: در فضای پیچیدۀ ارتباطات و اطلاعات دنیای امروز، برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، فرصتی مغتنم برای توانمندی‌های نخبگان علمی کشور در این عرصۀ گسترده و تاثیر گذار است.

وی افزود: خوشبختانه امروز با حضور فعال و خلاق تلاشگران حوزۀ اطلاعات و رسانه‌های کشور در زمینه توسعۀ شبکۀ ملی و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، اتفاقات نوید بخش و امید آفرینی روی داده است. انتشار مقالات و کتاب‌ها، تشکیل نمایشگاه‌ها و برگزاری همایش‌های مستمر و گوناگون اخیر در حوزۀ فناوری اطلاعات در سطح کشور، همگی گویای موفقیت اقداماتی است که دولت تدبیر و امید در مسیر رسیدن به اهداف و اولویت‌های مذکور در سند نقشۀ جامع علمی کشور، پیش روی دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: بی شک، نگاه راهبردی، اعتلای اخلاق و معنویت در سطح ملی و دستیابی به جامعه و اقتصاد دانش بنیان و همچنین نیل به توسعه و پیشرفت پایدار، درون‌ زا و متوازن، از طریق معماری شبکۀ ملی ضروری است نقص‌ها و کاستی‌های این شبکه، اصلاح و رفع شود و شبکه فیبر، سطح امکانات انتقال دیتا و سطح شبکۀ ملی IP کشور که سطح  زیرساختی فضای تبادل اطلاعات در دنیای مجازی را تشکیل می دهند، به شکلی مطلوبی و شایسته ارتقاء یابند.

نهاوندیان گفت: همچنین انتظار می رود اجرای برنامه‌هایی که بر محور دولت الکترونیک برای توسعه خدمت رسانی به مردم شریف و کاربردهای فناوری اطلاعت تدوین شده، با سرعت، دقت و ابتکار، وجهه همت و همۀ متخصصان، کارشناسان و زحمتکشان صدیق این حوزه قرا گیرد.

وی یادآور شد: امید است این نمایشگاه با بهره گیری از تجارب علمی و عملی حوزه‌های مختلف ارتباطات، اطلاعات و رسانه، بتواند نشاط بخش این حوزه باشد و در راه پیشبرد، بهره‌وری و شکوفایی علمی و ظرفیت سازی برای توسعۀ فناوری و گسترش مرزهای دانش، همراه با پاسخ به نیاز های کشور و آموزش و تربیت جامعه‌ای کارآفرین، توانمند و خلاق به وجود آید. ضمن قدردانی این حرکت موثر، آرزوی توفیق بیشتر دست اندرکاران آن را از خداوند بزرگ خواهانم.

دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال که صبح امروز شنبه ۱۵ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد، تا سه‌شنبه ۱۸ شهریور در دو سالن این مکان به کار خود ادامه می‌دهد.

نظر شما