شناسهٔ خبر: 21531 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گفتارهایی در «روزنامه‌نگاری شهروندی» منتشر شد

انتشارات همشهری کتاب «گفتارهایی در روزنامه‌نگاری شهروندی» نوشته آلن استوارت را با ترجمه محمود سلطان‌آبادی و امید جهانشاهی منتشر کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛کتاب «گفتارهایی در روزنامه نگاری شهروندی» بر آن است تا ادبیاتی جامع از روزنامه نگاری شهروندی برای آگاهی از ریشه‌ها و پیشینه‌ها و شناخت چیستی‌ها و چرایی‌های آن به دست دهد.

این کتاب که به همت آلن استوارت نوشته شده است با ترجمه محمود سلطان آبادی و امید جهانشاهی به فارسی برگردانده شده است.

ایده اصلی شکل دهنده روزنامه نگاری شهروندی این است که افرادی که فاقد تخصص و آموزش در زمینه روزنامه نگاری حرفه‌ای هستند،‌ بتوانند با استفاده از ابزارهای مدرن و تکنولوژی روز و از طریق دسترسی به اینترنت ، دست به خلق و توزیع واقعیت‌های رسانه‌ای بزنند. امروز روزنامه نگاری شهروندی مناسبات قدرت در عرصه خبر و اطلاع رسانی را دگرگون کرده است. دامن گستری تکنولوژی های ارتباطی و برد و برش های رسانه ای تکنولوژی های جدید و دیجیتال موجب غلبه صدای حاشیه‌ها بر متن و ظهور الگوهای ارتباطی شبکه ای نوظهور شده است.

این کتاب مجموعه‌ای از مقالات برجسته‌ترین استادان روزنامه نگاری در دنیا است که درباره موضوع روزنامه نگاری شهروندی دست به تحقیق و پژوهش زده‌اند و مجموعه مقالات آنها در این کتاب گردآوری شده است.

انتشارات همشهری این کتاب را در 140 صفحه با قیمت 18هزار تومان منتشر کرده است. علاقه مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن02123023271 تماس بگیرند

نظر شما