شناسهٔ خبر: 21601 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشارات فرهنگستان هنر «لذت نقد» را برگزار می‌کند

اولین برنامه نشست مجازی نقد کتاب موسوم به «لذت نقد» به همت مؤسسه «کتاب متن» با محوریت سه کتاب از آثار نشر آرما برگزار خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ «موسسه کتاب متن» در راستای ترویج مطالعه و شریک نمودن مخاطبان کتاب در ایجاد جریان نقد کتاب که از مطالبات رهبری است اقدام به ایجاد برنامه‌ای تحت عنوان «نشست مجازی نقد کتاب» موسوم به «لذت نقد» ایجاد کرده است.

وحید نصیری‌کیا مدیرمسئول مؤسسه «کتاب متن» گفت: در راستای ایجاد جریان کتابخوانی و پرداختن به نقد کتاب اقدام به راه‌اندازی برنامه «لذت نقد» نموده‌ایم. «لذت نقد» یکی از بخش های تازه و جذاب سایت متن است که در نظر داریم تنور کتابخوانی را داغ کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح از اهالی کتاب دعوت می‌کنیم تا با محوریت کتاب‌هایی خاص دست به قلم شوند و برای کتاب‌های مد نظر ما نقد بنویسند. هدف از این نشست‌ها که به صورت مجازی برگزار می‌شود، معرفی بهتر کتاب‌ها و آشنایی و کشف زوایای پنهان این کتاب‌ها است و برای شرکت کنندگان هیچگونه محدودیتی نداریم و ورود برای تمام افرادی که این کتاب‌ها را مطالعه کرده باشند آزاد است.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این برنامه حتما نباید یادداشتی خشک و علمی نوشته باشند بلکه می‌توانند نقدهای توصیفی خود را نیز برای ما ارسال کنند هرچند از نقدهایی که به نکات ضعف کتاب‌ها نیز پرداخته باشد استقبال می‌کنیم. البته به منظور افزایش سطح دانش علمی مخاطبان دو مطلب آموزشی بر روی سایت کتاب متن قرار داده‌ایم که مخاطبان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

مدیر مسئول این مؤسسه گفت: برای اولین نشست سه کتاب که تقریبا موضوعاتی نزدیک به هم دارند انتخاب شده‌اند. هر سه کتاب توسط محسن بدره ترجمه و توسط انتشارات آرما منتشر شده است. «بهم میاد»، «مسجد پروانه» و «عشق زیر روسری» سه کتابی است که توسط محسن بدره به فارسی ترجمه شده و در این برنامه از لذت نقد تعیین شده تا مخاطبان با مطالعه آنها نقدهای خود را برای ما ارسال کنند.

نصیری‌کیا در پایان افزود: علاقه‌مندان تا 7 مهر فرصت دارند تا نقدها و یادداشت‌های خود را به آدرس ایمیل موسسه متن ارسال کنند و ما در صورتی که نیاز به ویرایش داشته باشد پس از اعمال ویرایش آنها را منتشر خواهیم کرد و به بهترین نقدهای ارسال شده هدیه‌ای از جنس کتاب اهدا خواهیم کرد. البته باید توضیح دهم، یادداشت‌هایی که پیش از این در رسانه‌های مکتوب و مجازی منتشر شده نیز می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

نظر شما