شناسهٔ خبر: 21651 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین دانش آموخته مقطع دکتری سالمند شناسی کشور فارغ التحصیل شد

"زهره ترقی" به عنوان اولین دانش آموخته مقطع دکتری سالمند شناسی کشور ، از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فارغ التحصیل شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر زهره ترقی با دفاع از پایان نامه خود تحت عنوان "رفتارهای مراقبت از خود در سالمندان دچار نارسایی قلبی مزمن و پیش بینی کننده های آن" و کسب نمره ۱۹.۹۰ از هیات داوران فارغ التحصیل شد.

ترقی در پایان نامه خود ضمن ارائه اطلاعات بدست آمده از مراحل اجرای این پژوهش نتیجه گرفته است که اثر مستقیم عوامل اجتماعی (جنسیت، تحصیلات، درآمد، محل اقامت) بر مراقبت از خود، بیشتر از اثر غیر مستقیم آن با میانجی گری عوامل مرتبط با سالمندی است.

این پژوهشگر براساس نتایج بدست آمده خود پیشنهاد داد : لازم است توجه بیشتری به سهم بودجه سلامت سالمندان انجام بگیرد. میزان حقوق بازنشستگی سالمندان افزایش یابد. سیستم های مستمری انعطاف پذیر باشد. تسهیلات بخش خصوصی به این قشر افزایش یابد و امکان دسترسی به خدمات حمایتی رایگان و خدمات بیمه ای بیشتر شود و در نهایت، هزینه های بهداشتی کاهش یابد.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تنها دانشگاه کشور است که در مقطع دکتری (Ph.D) رشته سالمند شناسی، نیروی متخصص تربیت می کند.

نظر شما