شناسهٔ خبر: 21662 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعتراض برخی داوطلبان کنکور به نتایج آزمون

گروهی از داوطلبان کنکور با حضور در محل سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به نتایج کنکور سراسری 93 اعتراض کردند. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به اعتراضات یادآور شد که سازمان به این اعتراض رسیدگی می کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، حدد ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از داوطلبان کنکور سراسری به همراه خانواده های خود امروز بعد از اعلام نتایج آزمون سال ۹۳ نسبت به این نتایج اعتراض کردند.

این گروه با حضور در محل سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به پذیرفته نشدن در کد رشته های مورد علاقه خود اعتراض کردند.

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اعتراضات این داوطلبان گفت: ما به اعتراض این گروه از داوطلبان رسیدگی می کنیم اما توصیه اول ما این است که اجازه بدهند کارنامه کنکور داوطلبان بر روی سیستم قرار گیرد تا مشخص شود که نمره داوطلبان، رتبه آنها، آخرین رتبه قبولی چگونه بوده است.

وی افزود: این اعتراضات تنوع گسترده ای دارد. برخی در گروه علوم تجربی به قبول نشدن در پردیس های خودگردان معترض هستند و برخی ممکن است به دلیل عدم ثبت صحیح فرآیند انتخاب رشته پذیرفته نشده باشند. از این رو ما از معترضین خواسته ایم که تا زمان انتشار کارنامه صبر کنند و در صورت اعتراض پس از آن به صورت اینترنتی اعتراض خود را اعلام کنند که حتما مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

خدایی یادآور شد: مواردی بوده است که داوطلب پس از اتمام انتخاب رشته نسبت به ثبت آن اقدام نکرده است. ضمن اینکه در گروه علوم تجربی امسال پذیرش در پردیس های خودگردان و شعب بین الملل به صورت متمرکز صورت گرفته است و برخلاف سال گذشته که ۵ برابر ظرفیت به صورت پذیرش نیمه متمرکز پذیرفته می شدند. این امر باعث شده است که نمره های بالاتری در این دوره پذیرفته شوند.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: نحوه انتخاب رشته، سهمیه داوطلب در منطقه و رتبه و نمره داوطلب همگی در قبولی موثر بوده است و ما نیز به عنوان سازمان سنجش به این اعتراضات رسیدگی می کنیم. کارنامه داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۳ روز ۲۶ شهریورماه منتشر خواهد شد.

به گزارش مهر، نتایج نهایی رشته‌هاي مختلف تحصيلي متمركز در آزمون سراسري سال ۱۳۹۳ شب گذشته ۱۷ شهریورماه اعلام شد. امسال اسامی ۴۶۶ هزار و ۸۸۸ نفر از داوطلبان کنکور سال ۹۳ به عنوان قبولی نهایی در این دوره از آزمون سراسری اعلام شده است.

آزمون سراسری سال ۹۳ در روزهای پنجشنبه ۵، جمعه ۶ و شنبه ۷ تیرماه در ۳۶۴ شهرستان و ۱۵ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۳۱ هزار و ۳۲۲ نفر برگزار شد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۴:۰۲صدرای 0 0

    با سلام
    اینکه فقط از یک محدوده بیست میلیونی ناحیه یک (تهران و حومه) فقط تا "آخرین نفر قبولی , نفر ششم باشد"پزشکی تهران باشد, آیا ظلم نیست. چه بسیار تیز هوشان که با این سبک سهمیه دادن حذف می شوند و متاسفانه دوستان سهمیه شهرستان (حدود 90 نفر ما بقی) هم سبب مهاجرت خانواده و خاندان به تهران میشوند. بنده دانشجوی 1361 بودم و از دوستان شهرستانی شاید 10% و باز از تهرانی ها 30% رفتند شهرهای دیگر.
                                

نظر شما