شناسهٔ خبر: 21680 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه شهید بهشتی صاحب کافه کتاب شد

«خانه فرهنگ و سرای کتاب» دانشگاه شهید بهشتی، هفته آینده در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها، افتتاح خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ حسین خاک‌دامن،‌ مدیر «خانه فرهنگ و سرای کتاب» دانشگاه شهید بهشتی، درباره را‌ه‌‌اندازی «خانه فرهنگ و سرای کتاب» اظهار کرد:‌ از ۶ ماه قبل ساخت خانه فرهنگ آغاز و هفته آتی در آستانه فصل پاییز، افتتاح خواهد شد. معرفی و عرضه آثار در حوزه‌های مختلف، از برنامه‌های اصلی این سرا یا همان کافه کتاب دانشگاه است.

وی دکور سرای کتاب دانشگاه شهید بهشتی را منحصربه فرد توصیف کرد و افزود: عرضه کار‌های هنری دانشجویان در حوزهای مختلف و دم‌نوش‌های متنوع گیاهی از دیگر بخش‌های این سراست. برنامه هفته فرهنگ در مهرماه نیز در همین مکان یعنی «خانه فرهنگ و سرای کتاب» برگزار خواهد شد.

فاطمه برزگری کارشناس کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه شهید بهشتی نیز درباره اهداف راه‌اندازی «خانه فرهنگ و سرای کتاب» به ایبنا گفت: «خانه فرهنگ و سرای کتاب» به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی و با هدف ارتقاء فرهنگ مطالعه و افزایش بهره‌وری ساعات فراغت دانشجویان برپا شده است.  

وی درباره دیگر برنامه‌های «خانه فرهنگ و سرای کتاب» اظهار کرد: رونمایی و معرفی تازه‌های کتاب در همه حوزه‌ها و برگزاری جلسات نقد کتاب با حضور مولف یا مولفان کتاب‌ها، از مهمترین برنامه‌های «خانه فرهنگ و سرای کتاب» دانشگاه شهید بهشتی است.

برزگری افزود:‌ تلاش داریم به‌صورت ماهانه، یک برنامه نقد و بررسی در «خانه فرهنگ و سرای کتاب» برگزار کنیم. پیش‌بینی می‌شود نخستین برنامه نقد کتاب نیز اواسط مهر‌ماه برگزار شود.‌

نظر شما