شناسهٔ خبر: 21694 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همه دانشجویان دولتی پایش سلامت می‌شوند

سرپرست دفتر مشاوره سازمان امور دانشجویان افزود: امسال برای اولین بار دانشجویان دکتری و دانشجویان شبانه دانشگاه ها تحت پوشش پایش سلامت جسم و روان قرار می گیرند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حمید یعقوبی گفت: امسال همچنین برای دانشجویان جدیدالورود کارنامه سلامت جسم و سلامت روان صادر می شود.

وی ادامه داد: تمام دانشجویان کارشناسی، کاردانی، کارشناسی ارشد، دکتری و دانشجویان شبانه که وارد دانشگاههای دولتی می شوند تحت پوشش برنامه پایش سلامت جسم و روان قرار می گیرند.

سرپرست دفتر مشاوره سازمان امور دانشجویان افزود: امسال برای اولین بار دانشجویان دکتری و دانشجویان شبانه دانشگاه ها تحت پوشش پایش سلامت جسم و روان قرار می گیرند.

وی یادآورشد: دانشگاه‌های غیرانتفاعی که از سرانه دانشجویی فرهنگی برخوردار هستند موظفند دانشجویان خود را تحت پوشش برنامه پایش سلامت جسم و روان قرار دهند.

یعقوبی افزود: از امسال، در پایش سلامت جسم دانشجویان بیماری دیابت نیز بررسی می شود و متصدی انجام آن مراکز بهداشت دانشگاه ها هستند.

وی ادامه داد: مسئولیت بخش پایش و کارنامه سلامت جسم نیز مراکز مشاوره دانشگاه ها هستند.

سرپرست دفتر مشاوره سازمان امور دانشجویان افزود: هم مراکز مشاوره و مراکز بهداشت دانشگاه ها لازم است بعد از ارزیابی و غربالگری، دانشجویانی را که نیازمند خدمات هستند به مرکز مشاوره و درمان دانشگاه دعوت کنند تا این دانشجویان تحت نظر قرار گیرند . در مراکز بهداشت لازم است که مساله بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: دانشگاه‌ها تا پایان آبان ماه موظف هستند پایش سلامت جسم روان دانشجویان جدید الورود را انجام دهند.

یعقوبی افزود: در کنار انجام پایش سلامت جسم و روان، کتابچه و بروشورهایی ویژه دانشجویان جدیدالورود و خوابگاهی منتشر و توزیع می شود و همچنین از امسال برای دانشجویان جدیدالورد کارگاه مهارت زندگی و پیشگیری از اعتیاد برگزار خواهد شد.

نظر شما