شناسهٔ خبر: 21697 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی قانون حذف کنکور در برنامه «حذف و اضافه»

برنامه «حذف و اضافه» در دوازدهمین قسمت خود به بررسی قانون حذف کنکور خواهد پرداخت.

فرهنگ امروز: برنامه تلویزیونی «حذف و اضافه»، در دوازدهمین قسمت خود با موضوع کنکور با حضور کارشناسان ویژه به مسائلی نظیر بررسی وضعیت پذیرش دانشجو در کشور، کیفیت جذب دانشجو، قانون کنکور سال ۹۲ و سرانجام قانون حذف کنکور می‌پردازد.

این برنامه پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ماه رأس ساعت۱۷ به طور زنده از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود. میهمانان این قسمت از «حذف و اضافه» دکتر ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش کشور و دکتر مهدی نوید، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش هستند.

«خبرنامه»، آیتم دیگر این برنامه خواهد بود که به بررسی تحولات حوزه دانشگاه‌ در هفته اخیر می‌پردازد.

برنامه تلویزیونی «حذف و اضافه» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه سه سیما به مؤلفه‌های دانشگاه طراز انقلاب اسلامی و  بررسی مسائل و مشکلات دانشجویان و دانشگاه‌ها می‌پردازد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۸:۱۷قاضی 0 0

    اینجانب یوسف قاضی خانلو ثانی امسال در آزمون دکتری سال 1393 و در رشته فیزیولوژی گیاهان زراعی شرکت نموده و بحمدالله موفق به کسب رتبه تک رقمی 9 در آزمون مربوطه گردیدم.
    به 5 دانشگاه (تهران، تربیت مدرس، شاهد، زنجان و اصفهان) جهت انجام مصاحبه مراجعه نمودم.
    ولی در نهایت و با کمال تعجب در هیچکدام از دانشگاههای فوق الذکر پذیرفته نشدم.
    این در حالی است که افرادی با شرایط مشابه من و با رتبه¬های 2-3 رقمی در دانشگاه¬های مذکور پذیرش شده¬اند.
    موضوع را از سازمان سنجش و وزارت علوم پیگیری نمودم. که مسئولین مربوطه در جواب من فرمودند که شما نمره بسیار پایینی در مصاحبه کسب کرده¬اید. و آزمون مصاحبه 70% در پذیرش نهایی تاثیر دارد. که 20% آن نظر شخص استاد است. 
    مهمترین اعتراض اینجانب و جمع کثیری از دانشجویان متقاضی مقطع دکتری این است که اغلب دانشگاه ها و اساتید بر اساس سلیقه و میل شخصی خود دانشجویان دوره دکتری را انتخاب می کنند و ضابطه ای برای این پذیرش در کار نیست. این امر باعث شده تا حق بسیاری از کسانی که از نظر علمی شایستگی تحصیل در مقطع دکتری را داشته اند پایمال شود. و هیچ گونه نظارتی هم از سوی سازمان در محل مصاحبه صورت نگرفته است.
    در واقع با عدم اصلاح روند غلط قبلی مشخص نیست اینهمه صرف هزینه و وقت برای برگزاری آزمون دکتری بصورت متمرکز برای چه بوده است.
    اینجانب عاجزانه تقاضای بازنگری مدارک علمی و پژوهشی خود و سایر افراد پذیرش شده توسط دانشگاههای مربوطه و اعمال قضاوت عادلانه و منصفانه توسط یک کارگروه بی طرف را دارم.
     
    با تشکر
    
                                

نظر شما