شناسهٔ خبر: 21703 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واکنش مدیر دفتر موسیقی به کنسرت کیتارو

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد پس از آغاز رسمی پیش‌فروش اینترنتی بلیت کنسرت «کیتارو» در تهران گفت: دفتر موسیقی به سهم خود تمام تلاش خود را برای برگزاری این کنسرت در تاریخ مقرر انجام خواهد داد و با تهیه‌کننده هم اتمام حجت کردیم که برنامه طبق وعده برگزار کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، طبق خبری که در سایت «تهران تیکت» به عنوان سایت رسمی فروش بلیت کنسرت کیتارو منتشر شده از روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه فروش بلیت این نوازنده و آهنگساز صاحب‌نام ژاپنی آغاز شده و علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به سایت مورد نظر مراجعه کنند.

طبق مطالب منتشر شده در این سامانه اینترنتی، بلیت کنسرت کیتارو با قیمت‌های ۸۰، ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۳۰، ۱۵۰، ۱۶۵، ۱۷۵، ۱۹۰ و ۱۹۵ هزار تومانی عرضه شده است.

و اما بر اساس پیگیری‌های خبرنگار مهر مشخص شد دو شرکت طنین رویای پارسه و سپید نمای دوران به عنوان تهیه کننده و مدیریت سامانه فروش بلیت هستند.

آغاز رسمی فروش اینترنتی بلیت کیتارو در حالی با نمایش تصویر نامه امضای مجوز مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد به تالار بزرگ وزارت کشور در سامانه فروش بلیت انجام گرفته است که پیش از این نیز کریس دی‌برگ و ریچارد کلایدرمن نیز برای برگزاری کنسرت در تهران اعلام امادگی کرده و حتی مقدمات حضور آنها نیز برای حضور در ایران فراهم شد ولی در نهایت برپایی کنسرت آنها محقق نشد.

کریس دی‌برگ حتی برای برگزاری مقدمات کنسرت به تهران آمد و برای کنسرتش نشست خبری نیز برگزار کرد اما در آخرین روزهای نزدیک به کنسرت بود که اجرای زنده این خواننده و حتی ریچارد کلایدرمن نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفت و در نهایت نیز منجر به لغو این برنامه ها شد.

پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم با تایید خبر حضور کیتارو در ایران برای برگزاری کنسرت در تهران طی روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ مهرماه در وزارت کشور تاکید کرد: مجوز برگزاری این کنسرت در تهران توسط دفتر موسیقی وزارت ارشاد صادر شده و ما امیدواریم این بار دیگر شاهد لغو کنسرت یاد شده نباشیم. ما در تلاشیم این اجرای زنده طبق تاریخ مقرر و بدون هیج مشکلی برگزار شود.

وی در پایان در مورد نحوه انتخاب تهیه کننده و برگزارکننده کنسرت توضیح داد: برگزاری کنسرت کیتارو در تهران به عهده مرکز موسیقی ارشاد نیست بلکه این پیشنهاد یک نهاد خصوصی بود که پیش از این هم برای برگزاری کنسرت ریچارد کلایدرمن در ایران اقدام کرده بود و این بار ما با این موسسه اتمام حجت کردیم که بتواند کنسرت کیتارو را به بهترین شکل برگزار کند و ما مشکلی در این زمینه با آنها نداشته باشیم.

حال باید دید که آیا کنسرت کیتاروی صاحب نام در تالار بزرگ وزارت کشور این بار به خوبی و خوشی در ایران برگزار می شود یا این بار هم تماشاگران و علاقه مندان موسیقی همچنان برای حضور یک نوازنده و آهنگساز صاحب نام دنیا البته مطابق با موازین و خط قرمزها ناکام می‌مانند.

کنسرت کیتارو طی روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ مهر ماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می شود.

کیتارو از جمله آهنگسازانی است که ‌ پس از آشنایی با سینتی سایزر به طور جدی قدم به عرصه موسیقی جهان نهاد. او پس از آشنایی با گروه «خانواده‌ خاور دور» و تور سراسر اروپا،‌ اولین آلبوم خود را در سال ۱۹۷۶ منتشر کرد. «داستان ماه کامل» و «بهشت» از نخستین آلبوم‌های او هستند.

وی پس از همکاری در ساخت موسیقی سریال مستند «جاده ابریشم»،‌ به شهرت و محبوبیتی بین‌المللی دست پیدا کرد و سرانجام جوایز معتبر «گرمی» و «گلدن گلوب» را از آن خود کرد. ساخت موسیقی فیلم «بهشت و زمین» به کارگردانی «اولیور استون» از کارهای کیتارو است.

نظر شما