شناسهٔ خبر: 21731 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سینماگران به جامعه پیام «بخشش» دادند

فرامرز قریبیان بازیگر سینما در ضیافت شام روز ملی سینما با مطرح کردن پرونده یک جوان محکوم به اعدام از سینماگران خواست در تامین دیه همراهی کنند تا ضمن جلب رضایت اولیای دم این جوان هم به زندگی بازگردد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، فرامرز قریبیان بازیگر و کارگردان سینما در ضیافت شام روز ملی سینما که به همت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدارک دیده شده بود در میان سینماگران و مدیران حاضر در سالن با شرح ماجرای نوجوانی که طی یک اتفاق مرتکب قتل شده و اکنون محکوم به اعدام است، از جمع حاضر خواست تا کسری دیه این نوجوان را پرداخت کنند.

قریبیان در ابتدای صحبت های خود ماجرا را شرح داد و گفت: نوجوانی چند سال پیش طی یک اتفاق مرتکب قتل شده و اکنون زمان اجرای حکم قصاص وی فرا رسیده است. خانواده مقتول به شرط دریافت ۶۰۰ میلیون تومان رضایت داده اند تا از قصاص قاتل بگذرند که در نهایت با صحبت هایی که با خانوده مقتول شد به دریافت مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان راضی شدند که از این رقم تا کنون ۲۰۰ میلیون تامین شده است و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است به همین دلیل از همه دوستان سینماگر می خواهم که در حد توان خود به این جوان کمک کنند تا بتوان رضایت اولیای دم را جلب کرد.

وی در پایان صحبت هایش عنوان کرد: من از خودم شروع می کنم و می گویم که من و همسرم مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای این جوان کنار می گذاریم.

پس از پایان صحبت های فرامرز قریبیان، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در ادامه حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی هر یک اعلام کردند مبلغ ۲۰ میلیون تومان اهدا خواهند کرد که بدین وسیله ۶۰ میلیون از مابقی دیه این نوجوان جمع شد.

پس از اعلام آمادگی علی جنتی وزیر ارشاد و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز اعلام کرد مبلغ ۱۰ میلیون می دهد.

در ادامه تعداد زیادی از اهالی سینما و انجمن ها و کانون های مختلف سینمایی و صاحبان سینما نیز به میدان آمده و با رقم های مختلف همراهی خود را اعلام کردند.

در این میان قاسمی کارمند اعلام کرد که به عشق فرامرز قریبیان ۱ میلیون تومان کمک می کند. همچنین کانون سینماداران ایران ۱۰ میلیون، کاوه صباغ زاده ۵۰۰ هزار تومان، شهرام ناظری پور تهیه کننده ۱۰ میلیون، منیژه حکمت تهیه کننده ۱۰ میلیون تومان، انجمن کارکنان لابراتوار فیلم و دیجیتال ۵۰۰ هزار تومان،کانون برنامه ریزان و دستیاران کارگردان ۱ میلیون، سینما گلدیس گیلان ۱۰ میلیون، جامعه صنفی تهیه کنندگان ۱۰ میلیون و ... پرداخت کردند.

به دلیل مشکل صدای بلندگوی سالن و همچنین همهمه بسیار، اسامی افرادی که برای این امر خیر اعلام آمادگی کردند به طور کامل به گوش نمی رسید. خبرگزاری مهر اسامی همه افراد و رقم های اهدایی را متعاقبا به طور کامل اعلام خواهد کرد.
 

نظر شما