شناسهٔ خبر: 21843 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نظر مرحوم کاتوزیان درباره نامگذاری یک دانشکده به اسمش

رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد از اعلام آمادگی وکلا، قضات و حقوقدانان کشور برای کمک به احداث دانشکده مستقل حقوق در دانشگاه فردوسی مشهد به نام دکتر امیرناصر کاتوزیان پدر حقوق خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دکتر عبدالرضا جوان جعفری با اشاره به احداث دانشکده مستقل حقوق به نام دکتر امیرناصر کاتوزیان در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: زمین برای ساخت دانشکده حقوق به نام دکتر امیرناصر کاتوزیان مشخص شده و دانشگاه با ساخت آن موافقت کرده است.

وی با اشاره به بودجه مورد نیاز برای ساخت این دانشکده ادامه داد: از نظر اعتبار، دستوراتی از معاونت حقوقی رئیس جمهور و نهادهای مختلف اخذ کرده ایم ولی بودجه کامل هنوز مشخص نیست. برنامه ما برای تامین بودجه این پروژه دریافت کمک از نهاد های دولتی و غیردولتی برای ساخت این دانشکده است تا عملیاتی شود.

رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: پیگیر تامین بودجه هستیم و قرار است حتی رئیس دانشگاه با وزیرعلوم دراین زمینه صحبت کند، همچنین وکلاء، قضات و حقوقدانان کشور نیز اعلام آمادگی کرده اند که به ساخت این دانشکده کمک کنند.

وی درباره نامگذاری دانشکده حقوق دانشگاه به نام پدر علم حقوق ایران گفت: این تصمیم قبل از فوت دکتر کاتوزیان گرفته شده بود. در اردیبهشت امسال یک مراسم یابود برای دکتر کاتوزیان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده بود. در همان زمان تصمیم گرفته شد که دانشکده حقوقی با نام وی راه اندازی شود.

وی افزود: زمانی هم که دکتر کاتوزیان در بیمارستان بستری بودند نامه ای به وی نوشته و تصمیم دانشگاه برای احداث دانشکده حقوق به اطلاع وی رسید که وی تشکر و عنوان کرد مهم ایجاد دانشکده است و اینکه به اسم چه شخصی باشد مهم نیست.

رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: عملیات اجرایی ساخت دانشکده از امسال شروع می شود.

نظر شما