شناسهٔ خبر: 21925 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره فیلم ابوظبی افتتاح شد

هشتمین جشنواره فیلم ابوظبی با نمایش فیلم سینمایی «از ای تا بی» محصول سینمای امارات متحده عربی آغاز به کار خواهد کرد. این اولین باری است که این جشنواره با نمایش فیلمی داخلی افتتاح می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛  هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی امسال با افتتاحیه فیلم اماراتی «از ای تا بی» به کارگردانی «علی مصطفی» آغاز به کار می‌کند.

این اولین بازی است که این جشنواره با نمایش یک فیلم از سینمای امارات متحده عربی افتتاح می‌شود.

«از ای تا بی» پس از «شهر زندگی» در سال ۲۰۰۹ میلادی، دومین فیلم بلند کارنامه کار «مصطفی» است.

«از ای تا بی» داستان سه جوان عرب است که از ابوظبی به بیروت سفر می‌کنند و در طول مسیر یاد و خاطره دوستشان که پنج سال پیش درگذشته است را زنده می‌کنند.

«علی الجباری»،رئیس جشنواره فیلم ابوظبی گفت: از اینکه یک فیلم تولید سینمای داخلی را به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره نمایش می‌دهیم بسیار خوشحالیم. موفقیت فیلمسازان عربی چون «علی مصطفی» نشان دهنده رشد فیلمسازی در منطقه است.

وی افزود: در جشنواره امسال شاهد رشد صنعت فیلم امارت در منطقه خواهیم بود، در جشنواره امسال شاهد حضور بهترین استعدادهای فیلمسازی دنیای عرب در کنار بهترین‌های سینمای بین‌الملل خواهیم بود.

برگزارکنندگان جشنواره ابوظبی همچنین تصدیق کردند که جشنواره امسال با نمایش انیمیشن «قهرمان بزرگ ۶» به کارگردانی مشترک «دان هال» و «کریس ایوانز» به کار خود پایان خواهد داد. این انیمیشن محصول کمپانی هالیوودی «والت دیزنی» است.

این انیمیشن یک هفته پیش از پایان جشنواره ابوظبی، ۲۳ اکتبر برای اولین بار در جشنواره فیلم توکیو به نمایش درخواهد آمد.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی ۲۳ اکتبر افتتاح شده و تا ۱ نوامبر به کار خود ادامه خواهد داد.

نظر شما