شناسهٔ خبر: 21931 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«پادشاه شن‌ها» فیلمی با موضوع شکل‌گیری حکومت آل صعود

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» درباره نمایش فیلم «پادشاه شن‌ها» که در رابطه با شکل‌گیری حکومت آل صعود است و تأثیر آن بر دیپلماسی خارجی دولت یازدهم، تأکید کرد: نمایش فیلم «پادشاه شن‌ها» در این دوره از جشنواره هیچ تقابلی با دیپلماسی سیاسی دولت یازدهم ندارد و اصولا نمایش این فیلم جزو سیاست ها و اهداف جشنواره فیلم «مقاومت» بوده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛  محمد خزاعی دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» در نشست خبری روز سه‌شنبه 25 شهریورماه در سالن فرهنگی «اسوه» در خصوص اینکه آیا نمایش فیلم «پادشاه شن‌ها» در تقابل با دیپلماسی خارجی ایران و عربستان نیست؟ گفت: برای پاسخ به این سوال من سوالی را مطرح می کنم و از پاسخ این سوال به جواب مناسب برای دلایل نمایش فیلم «پادشاه شن‌ها» در جشنواره فیلم «مقاومت» می رسم.

وی افزود: زمانی که فیلم های ضد ایرانی در جشنواره های خارجی نمایش داده می شوند چرا هیچ واکنشی نسبت به نمایش فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی در جشنواره های خارجی نداریم؟ چرا به راحتی از کنار این دست از فیلم ها که اتفاقا جایزه هم می گیرند، می گذرید؟

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» تصریح کرد: چرا در سیاست های فردی اول منتظر حمله دشمن هستیم بعد شروع به ارائه بیانیه می کنیم؟ به طور مثال فیلم «آرگو» و یا «300» ساخته می شوند و همه دنیا این فیلم را می بینند و بعد تازه تصمیم به ارائه بیانیه در این باره می کنیم.

خزاعی تأکید کرد: بنابراین برای نمایش «پادشاه شن‌ها» از ابتدای جشنواره برنامه مشخص داشتیم و به هیچ عنوان در تقابل با سیاست های خارجی دولت یازدهم با عربستان نبوده ایم و در عین حال دولت عربستان هم با یک فیلم دچار تزلزل نمی شود و روابط این کشور با سایر کشورها دچار خدشه نخواهد شد.

وی در پایان سخنان خود درباره نمایش فیلم «پادشاه شن‌ها» بیان کرد: تا امروز هیچ فشار و هیچ تهدیدی برای بیرون کشیدن این فیلم در جشنوراه نبوده است و سعی کردیم شرایط لازم برای نمایش این فیلم را هم برای اهالی رسانه و هم برای مردم در تمام نقاط ایران فراهم کنیم.

نظر شما