شناسهٔ خبر: 21938 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار چهارمین«ایران فردا» و پرونده‌ای برای سیمین بهبهانی

بخش ادبیات چهارمین شماره ماهنامه «ایران فردا» به پرونده‌ای برای سیمین بهبهانی گفت‌وگو با حافظ موسوی و انتشار داستان کوتاهی از ولادیمیر ناباکوف با ترجمه اسدالله امرایی اختصاص یافته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ بخش «ادبیات» مجله ایران فردا پرونده ویژه سیمین بهبهانی، گفت‌وگویی با حافظ موسوی درباره سیمین بهبهانی و و«داع با صف» داستان كوتاهی از ولادیمیر سوروكین است که با ترجمه اسدالله امرایی منتشر شده است.

مروری بر آراء انسانی آیت‌الله طالقانی، گفت‌و‌گو با محمدعلی عمویی که روزگاری در زندان هم‌بند آقای طالقانی بود و مقالاتی از کسانی که با ایشان سر و کارداشته‌اند یا از اقوام نسبی و سببی وی بودند، برخی از مطالب این ماهنامه اجتماعی، سیاسی و ادبی را تشکیل می‌دهد.

«چپ و مساله برابری» نوشته حسام سلامت، «بحران حال حاضر سرمایه‌داری» نوشته دیوید هاروی از جمله مطالب سیاسی شماره جدید نشریه «ایران‌فردا» است.

مطالبی با عنوان‌های «فلسطین در جست‌و‌جوی زندگی از دست رفته» نوشته نوید وزوایی «تمرین آزادی پشت حصارهای بتونی» نوشته سحرناز سماعی‌نژاد، «مهمانان ناخوانده سرزمین موعود» اثر سارا رفیعی و «امید اصلی ملت فلسطین»(گفت‌و‌گو با ریچارد اندرسون فالك) ورق‌های دیگری از این مجله را تشکیل داده‌اند.

«دموكراسی اینجا و اكنون» گفت و گویی با مراد ثقفی و «سرمایه گفتاری-كلامی یك رییس جمهور»؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا تاجیك و «نهادهای مدنی باید خود را تكثیر كنند»؛ گفت‌وگو با فیروزه صابر از دیگر مطالب این نشریه به شمار می‌آیند.

نظر شما