شناسهٔ خبر: 22292 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک «جشن بی‌خودی» درتالار استاد انتظامی برگزار می‌شود

نمایش «جشن بی‌خودی» نوشته و کارگردانی ابوالفضل کاهانی که برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی است و دو بازیگر تئاتر که خلاقیتشان برای اجرا را از دست داده اند به تصویر می کشد، اجرای خود را از چهار مهر ماه در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران آغاز می کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ابوالفضل کاهانی نویسنده و کارگردان «جشن بی‌خودی» گفت: نمایش «جشن بی‌خودی» پیش از این در هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به صحنه رفت که در بخش مسابقه دانشجویی موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد، کارگردانی و اثر برگزیده شد. این نمایش اجرای خود را از چهار مهرماه با اجرای عکاسان و خبرنگاران در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان آغاز می کند.

وی درباه مضمون این اثر نمایشی توضیح داد: «جشن ‌بی‌خودی» نمایشی دو نفره درباره دو بازیگر تئاتر است که اجرایشان نزدیک شده اما هنوز ایده ای برای روی صحنه بردن نمایش در ذهن ندارند. در واقع مخاطب در طول این نمایش شاهد تمرین این دو بازیگر و اتودهایی است که برای اجرا می زنند بنابراین «جشن بی خودی» نمایش روند تمرین این دو بازیگر بی ایده برای اجرای عمومی نمایششان است. البته در دل این اتودها کم کم قصه ای شکل می گیرد که تماشاگر را درگیر می کند.

کاهانی یادآور شد: در این نمایش مخاطب شاهد سه فضا و سه بعد مختلف در این نمایش خواهد بود به این معنی که در دل یک نمایش در نمایش تماشاگر شاهد داستان تازه ای نیز می شود. البته در این کار همه چیز سرراست و قابل فهم به مخاطب عرضه می شود و زیاد تلاش نشده که اثری نامفهوم و پرطمطراق خلق شود. این نمایش اکسسوار ندارد و اثری دیالوگ محور و بر مبنای خلاقیت بازیگر است.

نظر شما