شناسهٔ خبر: 22329 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کانادا و اسلوواکی نامزدهای خود برای معرفی به اسکار را معرفی کردند

«مامی» و «قدمی درون تاریکی» برای شرکت در بخش فیلم خارجی زبان اسکار انتخاب شده‌اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  کشور کانادا فیلم برنده جایزه کن «مامی» به کارگردانی زیویر دولان را به عنوان نماینده خود در مراسم اسکار سال آینده مشخص کرده است. این فیلم درام خانوادگی بعد از نمایش در فستیوال کن موفق به دریافت جایزه هیات داوران این مراسم به همراه فیلم «وداع با زبان» ژان‌لوک گودار شده بود. این فیلم کانادایی یک بیوه جسور با بازی آن دوروال را به تصویر می‌کشد که سعی دارد با پسر دردسرساز خود با بازی آنتوان-الیویر پیلون سر و کله بزند.

کمپانی رودساید اترکشنز حقوق پخش رسمی فیلم «مامی» در ایالات‌متحده را خریداری کرد. کمیته ملی انتخاب اسکار کانادا که توسط تله‌فیلم کانادا هدایت می‌شود، این فیلم را به عنوان انتخاب خود معرفی کرد. در سال‌های اخیر فیلم‌های کانادایی فرانسوی زبان در مراسم اسکار عملکرد خوبی داشته‌اند و فیلم‌های «آتش» ساخته دنیس ویلنوو و «موسیو لازار» ساخته فیلیپ فالاردو هر دو موفق به دریافت نامزدی اسکار در بخش بهترین فیلم خارجی زبان سال شدند.

فیلم «قدمی درون تاریکی» که توسط میلوسلاو لوتر کارگردانی شده است نیز انتخاب کشور اسلوواکی برای شرکت در مراسم اسکار است. این فیلم درام درباره انتخاب‌هایی است که مردم مجبور می‌شوند برای زنده ماندن در دوران وحشت سیاسی و اجتماعی انجام دهند.

این فیلم که داستانش در دوران بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد، بر دکتری جوان تمرکز می‌کند که طی دوران جنگ مجبور به اعدام مردم بی‌گناه شده بود و حالا ضربات احساسی و روحی شدیدی به او وارد شده است. این دکتر جوان با بازی مارکو ایگوندا در اروپای مرکزی کمونیست بعد از جنگ پیشنهادهای شغلی خوبی دریافت می‌کند و در حالیکه سعی دارد با گذشته تیره‌اش کنار بیاید با زنی آشنا می‌شود که به او کمک خواهد کرد.

«قدمی درون تاریکی» همچنین برای حضور در مراسم فیلم اروپا که قرار است ماه دسامبر در ریگا برگزار شود نیز نامزد شده است. این فیلم که توسط کمپانی واقع در براتیسلاوای ترایگون پروداکشنز تهیه شده است، ماه ژوئن در اسلوواکی اکران شده بود و همچنین پیش‌نمایش بین‌المللی خود را نیز اوایل سپتامبر در فستیوال جهانی فیلم مونترآل داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما