شناسهٔ خبر: 22345 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیح جنتی درباره بودجه ارکستر سمفونیک

جنتی در حاشیه مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در یکی از مدارس دخترانه تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درمورد دستور رئیس‌جمهوری برای بودجه ارکستر سمفونیک اظهار داشت: این دستور حتماً عملی می‌شود اما علی‌رغم پیگیری‌های مکرر هنوز پولی دست ما را نگرفته است. امیدواریم در آینده نزدیک تأمین اعتبار صورت گیرد و مشکلات برطرف شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرنیوز؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی با حضور در هنرستان موسیقی دختران زنگ آغاز سال تحصیلی را نواخت.

هنرستان موسیقی دختران با اجرای گروه کر «هنرجوان» این هنرستان از سرود «ای ایران» سال جدید تحصیلی خود را آغاز کرد. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که زنگ آغاز سال تحصیلی 93-94 هنرستان‌ موسیقی دختران را نواخت با حضور در این مراسم پیشنهاد داد هنرستان موسیقی که قدمت صدساله دارد و اولین مرکز آکادمیک موسیقی بوده در کنار هنرستان کمال‌الملک تبدیل به موزه هنرستان‌های هنرهای زیبا شود.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی، استاد هوشنگ ظریف، داوود گنجه‌ای و سید‌عباس سجادی از جمله حضار در این مراسم بودند.

در این مراسم برزین ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز به گزارشی از عملکرد هنرستان‌ها ارائه کرد.

وحید جلیلوند مجری برنامه از پخش نشدن تصاویر موسیقیدانان ایرانی و آلات موسیقی آنها در صداوسیما انتقاد کرد و گفت در صداوسیما آلات قتل مانند چاقو و تفنگ به نمایش درمی‌آید، اما آلات موسیقی نمایش داده نمی شود. او از وزیر ارشاد خواست تا به این مسئله رسیدگی کند.

وزیر ارشاد در پاسخ گفت: نوید می‌دهم هنرمندان موسیقی همراه با آلات موسیقی‌شان در بهترین سالن‌های اروپا روی سن خواهند رفت.

جنتی در حاشیه مراسم در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درمورد دستور رئیس‌جمهوری برای بودجه ارکستر سمفونیک اظهار داشت: این دستور حتماً عملی می‌شود اما علی‌رغم پیگیری‌های مکرر هنوز پولی دست ما را نگرفته است. امیدواریم در آینده نزدیک تأمین اعتبار صورت گیرد و مشکلات برطرف شود.

در این مراسم گروه زهی نوازان مدرسان هنرستان موسیقی و همچنین گروهی از هنرجویان برنامه اجرا کردند. همچنین از هنرجویان ممتاز دوره های قبل تجلیل شد.

 

نظر شما