شناسهٔ خبر: 22398 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

251 میلیارد تومان به دانشگاه فنی حرفه ای اختصاص یافت

معاون امور بودجه آموزشی و پژوهشی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: امسال 251 میلیارد تومان به دانشگاه های فنی و حرفه ای بودجه اختصاص داده شد که 73 درصد آن در حوزه آموزش بود و تا کنون 45 درصد آن در اختیار دانشگاه قرار گرفته است .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، الهیار در نشست رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه ای سراسر کشور که در دانشکده فنی حرفه‌ای دختران شریعتی تهران برگزار شد گفت: باید در راستای سیاست های ارتقاء بهره وری در دانشگاه فنی و حرفه ای حرکت کنیم تا دانشگاه به اهدافش دست یابد.

معاون امور بودجه آموزشی و پژوهشی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: پولی که در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد و دولت براساس هزینه سرانه پرداخت می کند باید برای تربیت متخصصان اختصاص داده شود .

وی به اصلاح ساختارها برای بکارگیری منابع در دانشگاهها اشاره کرد و گفت: گاهی مواقع تصمیم هایی در هیات امنا دانشگاه ها اخذ می شود که بار مالی دارد که این موارد باید قبل از تصویب بودجه ارایه شود تا بتوانیم آنها را مد نظر داشته باشیم.

الهیار به مسایل رفاهی دانشگاهها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴ میلیون و ۴۰۰ دانشجو در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند که ۱۵ درصد آموزش آنها به صورت رایگان است ولی قانون الزام نکرده است که مسایل رفاهی این دانشجویان نیز رایگان باشد و این مساله نیاز به یک الگو دارد که بتوانیم این مسایل را باز تعریف کنیم.

وی ادامه داد: نیاز است کمیته ای در دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد شود تا بودجه پیشنهادی دانشگاه را مشخص کند و یک بانک جامع باید ایجاد شود تا بودجه را سروقت تنظیم کند استاندارد اموزش فنی و حرفه ای در حوزه های مختلف باید مشخص شود چراکه در سرانه بودجه موثر است.

معاون امور بودجه آموزشی و پژوهشی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: امسال ۲۵۱ میلیارد تومان به دانشگاه های فنی و حرفه ای بودجه اختصاص داده شد که ۷۳ درصد ان در حوزه آموزش بود. و تا کنون ۴۵ درصد ان در اختیار دانشگاه قرار گرفته است قصد ما این است که تا پایان سال تمام بودجه را اختصاص دهیم .

وی ادامه داد: ما باید بدانیم تا پایان سال حجم نیروهای دانشگاه فنی و حرفه ای چه تعداد است تا برنامه ریزی کنیم. موسسه پژوهش آموزش عالی هنوز آماری از تعداد دانشجویان این دانشگاه به ما ارایه نکرده است.

نظر شما