شناسهٔ خبر: 22401 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نویسنده‌ای که در یک سال 17 میلیون دلار درآمد داشت

استفن کینگ نویسنده پرطرفدار آمریکایی که به خاطر داستان‌های ترسناک، علمی تخیلی و فانتزی خود شهرت دارد، این هفته 67 ساله شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ استفن کینگ، رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس آمریکایی ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۷ در پورتلند در آمریکا به دنیا آمد. او از نویسندگان پرفروش به حساب می‌آید که بسیاری از آثارش در سینما مورد اقتباس قرار گرفته است. بیش از 350 میلیون نسخه از کتاب‌های کینگ در دنیا فروخته شده است.

برایان دی پالما، راب راینر و استنلی کوبریک از کارگردانانی هستند که به آثار کینگ توجه داشته‌اند. همچنین فرانک دارابونت با فیلم‌های «مسیر سبز»، «رهایی از شاوشنک» و «مه» علاقه خود را به آثار این نویسنده پرفروش نشان داده است.

در ایران اما استفن کینگ خوانندگان فراوانی ندارد و از میان آثار پرشمار کینگ، تنها چند رمان و البته داستان کوتاه (به صورت مجموعه در یک کتاب) ترجمه و به چاپ رسیده است.

«هر آنچه دوست داری، از دست خواهی داد» و «خواهران کوچک ایلوریا و مرد کت شلوار مشکی» هر دو به ترجمه ماندانا قهرمانلو از آثاری است که به زبان فارسی برگردانده شده است. «تفنگدار»، «هفت‌تیر‌کش»، «ابلیس»، «مسیر سبز» و «خواب هاروی» نیز از داستان‌های به انتشاررسیده این نویسنده در ایران است.

نظر شما