شناسهٔ خبر: 22410 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«رستاخیز» و «پاتک روز چهارم» مرتضی آوینی را از شبکه چهار ببینید

فیلم‌های «رستاخیز» و «پاتک روز چهارم» از ساخته‌های ارزشمند و ماندگار شهید آوینی در مستند 4 این هفته نمایش داده می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛شبکه چهار سیما در هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌های مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود:

استاد دانشکده برق میهمان این هفته «دانه»

مجموعه برنامه‌های تخصصی «دانه» که هر هفته پنجشنبه‌ها با اجرای علی درستکار ساعت 20:40 روی آنتن می‌رود، این هفته به مناسبت هفته دفاع مقدس میزبان دکتر احمد چلداوی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

دکتر احمد چلداوی دارای مهندسی مخابرات مایکرویو در مقطع دکتری است. وی دانشجوی نمونه کشوری در مقطع کارشناسی 1371، دانشجوی نمونه کشوری در مقطع دکتری 1376 و دارای رتبه دوم خدمتگزاران انقلاب در سومین جشنواره خاتم است. یادآور می شود در بیست ودومین مراسم بزرگداشت مقام استاد و معرفی استادان نمونه کشوری در سال 1390، از دکتر احمد چلداوی (عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق)  و از اعضای جمعیت آزادگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان استاد نمونه کشور تقدیر شد.

«مقدمه‌ای بر تحلیل سیگنال‌ها و سیستم‌ها» و «مقدمه‌ای بر سازگاری الکترومغناطیسی» از جمله تألیفات این استاد آزاده است.

«روایت فتح» به روایت مستند4

فیلم‌های «رستاخیز» و «پاتک روز چهارم» از ساخته‌های ارزشمند و ماندگار شهید آوینی در مستند 4 این هفته نمایش داده می‌شود.

برنامه مستند 4 که به بررسی و نمایش فیلم‌های مستند مطرح ایران و جهان می‌پردازد، این هفته به مناسبت هفته دفاع مقدس ۲ اثر ماندگار شهیدآوینی به نام‌های «رستاخیز» و «پاتک روز چهارم» را به نمایش در می‌آورد.

تماشای تصاویر رشادتهای رزمندگان دفاع مقدس در فیلم «رستاخیز» ساخته شده در سال 66 و در فیلم «پاتک روز چهارم»‌ که با صدای شهید آوینی  و به کارگردانی محمد علی فارسی در سال 68 ساخته شده است روایتی ملموس از دفاع مقدس را شاهد خواهیم بود.این دو مستند با اجرا و کارشناسی حمیدی مقدم تحلیل می شود.

مستند 4 کاری از گروه مستند شبکه چهار سیما است و 4  مهر ماه ساعت 16:00 از شبکه چهار سیما پخش میشود.

«کارنامه» دفاع مقدس در شبکه 4 ورق می‌خورد

کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس و ارتباط آن با هنر عکاسی ،تصویر و  سینما در برنامه کارنامه بررسی می‌شود.

برنامه «کارنامه» که به مناسبت هفته دفاع مقدس به صورت ویژه برنامه هر شب ساعت  22:30روی آنتن شبکه چهار سیما می رود، امشب (چهارشنبه  2مهر ) با حضور حبیب احمدزاده نویسنده ادبیات دفاع مقدس  به موضوع «اقتباس‌های سینمای دفاع مقدس از ادبیات» می‌پردازد.

در قسمت بعدی این ویژه برنامه که مخاطبان پنجشنبه 3 مهر شاهد آن خواهند بود، موضوع تاریخ و پژوهش دفاع مقدس با حضور دو نویسنده و پژوهشگر آقایان محمد جواد جزینی و  سعید زاهدی بررسی می شود. همچنین برنامه کارنامه روز جمعه 4 مهر  با حضور پرویز بیگی حبیب آبادی شاعر و ناشر و پروانه نجاتی شاعر به شعر دفاع مقدس می‌پردازد.

خاطره‌نویسی، معرفی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و...از دیگر بخش‌های این برنامه است.

نظر شما