شناسهٔ خبر: 22421 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تحصیل 466 هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور

معاون وزیر علوم با اشاره به تحصیل 466 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های کشور گفت: از این تعداد 58.5 درصد را دختران و 41.5 درصد را پسران تشکیل دادند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر صدیقی امروز در آیین آغاز سال تحصیلی که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد با اشاره به موفقیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه گیلان اظهار کرد: دانشگاه گیلان جزء ۱۰ دانشگاه برتر کشور است.

وی با اشاره به تحصیل ۴۶۶ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های کشور گفت: از این تعداد ۵۸.۵ درصد را دختران و ۴۱.۵ درصد را پسران تشکیل دادند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه ۱۰۷ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی در دوره‌های روزانه مشغول به تحصیل هستند گفت: ظرفیت آموزش عالی در بخش‌های دولتی ۶۳۰ هزار نفر است که از این میان ۱۷۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد.

صدیقی با تاکید بر توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها گفت: توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها نقش مهمی در جذب دانشجویان و ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه تولید علم تنها به معنای تولید مقاله نیست گفت: تبدیل علم به محصول تا حد زیادی مغفول مانده است.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: دانشگاه‌های کشور باید در رسالتشان که همان تولید و تبدیل علم به محصول است تلاش کنند تا بتوانند علم را به کشورهای جهان صادر کنند.

صدیقی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های علمی و فناوری توسط مقام معظم رهبری افزود: ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری بستر مناسبی برای وزارت علوم در آستانه احکام برنامه ششم است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم در بخش دانشجویی اعتقاد به فضای آرام در دانشگاه‌ها دارد گفت: این به این معنا نیست که دانشجویان نقشی در فعالیت‌ها و سیاست‌های دانشگاه‌ها نخواهند داشت.

معاون وزیر علوم گفت: توجه به کرسی‌های آزاد اندیشی، توسعه کمی و کیفی، توجه به مسئولیت‌های دانشجویان، توجه به بحث پژوهش و فناوری و غیره از رویکردها وزارت علوم در برنامه ششم است.

نظر شما