شناسهٔ خبر: 22445 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک اقتباس سینمایی از زندگی آرمسترانگ

کمپانی یونیورسال قصد دارد فیلم زندگی نیل آرمسترانگ را بسازد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ کمپانی یونیورسال قصد دارد فیلم زندگی نیل آرمسترانگ فضانورد مشهور آمریکایی را بسازد. گفته می شود آنها برای ساخت فیلمی از زندگی نخستین فردی که پا روی کره ماه گذاشت از دیمین شزل خواسته اند تا وظیفه کارگردانی را بر دوش بکشد. قرار است این فیلم بر اساس کتاب زندگینامه آرمسترانگ به نام «اولین انسان: زندگی نیل آ. آرمسترانگ» نوشته جیمز هانسن باشد. جالب است بدانید که قریب به ۱۰ سال از سابقه این پروژه در راهروهای استودیوهای هالیوودی می گذرد. به طوری که حتی در مقطعی قرار بود کلینت ایستوود خود تهیه کنندگی و کارگردانی این پروژه را بر عهده بگیرد.
اگرچه هنوز مشخص نیست که این فیلم به چه مقطعی از زندگی نیل آرمسترانگ می پردازد اما از آنجایی که جیمز هانسن در زمان نوشتن کتابش دسترسی نا محدودی به ناسا و خانواده آرمسترانگ داشته، پیش بینی می شود چیز های جذاب زیادی برای این فیلم وجود داشته باشد. علی الخصوص این که خود آرمسترانگ هم زندگی جالبی داشته که اکثر مردم دنیا فقط قسمت مربوط به سفر ماهش را می دانند. اما جالب است بدانید که این فضانورد سرشناس در ۷۸ ماموریت ناسا حضور داشته و جالب تر این که همه این ماموریت ها تا قبل از فوت کردن شمع تولد ۲۳ سالگی اش بوده است. او به خاطر این ماموریت ها و البته ماموریت های دیگرش در ناسا پیشرفت می کند تا به عنوان رئیس ماموریت آپولو ۱۱ انتخاب می شود و به ماه سفر می کند.
البته این فیلم قرار نیست پروژه بعدی دیمین شزل باشد. او ابتدا سراغ «سرزمین لا لا» خواهد رفت. همین موضوع باعث می شود که ساخت این فیلم باز هم در اما و اگر فرو برود. ولی کمپانی یونیورسال برای جلوگیری از این موضوع به جاش سینگر دستور داده تا فیلمنامه فیلم نیل آرمسترانگ را بنویسد. سینگر پیش از این فیلمنامه فیلم «وضعیت پنجم» با موضوع زندگی جولین آسانژ را هم نوشته. گفته می شود اگر شزل نتواند تا قبل از آغاز برنامه یونیورسال برای فیلم آرمسترانگ به این پروژه بپیوندد، پروژه به تعویق نخواهد افتاد، بلکه با کارگردانی دیگر ساخته خواهد شد.

نظر شما