شناسهٔ خبر: 22458 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استادان به‌روز نیستند

یک شاعر گفت: معمولاً دانشجویان و استادان تمایل کمی برای پژوهش در زمینه ادبیات معاصر دارند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ سیدمهدی نژادهاشمی گفت: متاسفانه تمایل به پژوهش و تحقیق در زمینه ادبیات معاصر کم است، دانشگاه‎ها نیز در این زمینه پویا نیستند و معمولاً دانشجویان تحصیلات تکمیلی به تحقیق در خصوص آثار فرخی و خاقانی و ... تمایل دارند که می‎توان یکی از دلایل آن را به‌روز نبودن استادان عنوان‌ کرد.

او با بیان اینکه شعر سپید رودرروی شعر کلاسیک قرار ندارد، خاطرنشان کرد: در خصوص رقابت بین شعر سپید و کلاسیک ظلم داورهای جشنواره‎ها به شعر سپید غیرقابل اغماض است، به گونه‎ای که در کنگره‎های ملی اشعار سپید حذف می‌شود.

این شاعر اظهار کرد: با توجه به اینکه شعر سپید به رسمیت شناخته شده است، لذا باید در جشنواره‎ها نیز جایگاه آن حفظ شود، البته باید توجه کرد عموم مردم ادبیات موزون و آهنگین را می‎پسندند و چون همواره موسیقی همراه آن است شعر کلاسیک از بین نمی‌رود و پا برجا به راه خود ادامه می‌دهد، ولی متاسفانه فرصت ابراز وجود به شعر سپید داده نشده است.

نژادهاشمی گفت: شعر سپید مانند یک جریان آب به سمت دریا حرکت می‌کند و اگر انتظار داشتن جایزه نوبل ادبیات را داریم نباید جلو آن بایستیم تا خروجی‌اش کمرنگ شود، زیرا در جدال بین شعر سپید و کلاسیک فقط شاعران ضرر می‌کنند.

او یادآور شد: قدم اول نگاه شاعران است که باید تغییر کند، زیرا در غیر این صورت به این تقابل دامن زده می‌شود. همچنین دوری از کوتاه‌فکری و پذیرفتن هنر شاعر از دیگر راه‎های پذیرش هر دو سبک شعر است.

به گزارش ایسنا، سیدمهدی نژادهاشمی آثاری چون "پس‌لرزه‎های غزل"، "مردی شبیه خواب‎های پرتقالی"، "بازی تمام شده" و "همه با هم کلاغ پر" را در کارنامه کاری خود دارد.

نظر شما