شناسهٔ خبر: 22479 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسپانیا، فیلیپین و نیوزلند وارد رقابت اسکار 2015 شدند

کشورهای اسپانیا، نیوزلند و فیلیپین نمایندگان خود در جوایز اسکار خارجی معرفی کردند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ فیلم «زندگی با چشمان بسته آسان است» ساخته «دیوید تروئبا» که برنده بزرگ جوایز فیلم گویا موسوم به اسکار سینمای اسپانیا بود، از سوی کمیته اسکار این کشور به عنوان نماینده اسپانیا در بخش بهترین فیلم خارجی هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

این فیلم که براساس یک داستان واقعی ساخته شده است درباره معلم انگلیسی است که برای ملاقات «جان لنون»، ستاره گروه موسیقی «بیتلز» راهی سفر می شود.

فیلم «زندگی با چشمان بسته آسان است» در رقابت با فیلم «پسر‌بچه» ساخته «دنیل مونزون» راهی اسکار شد که در 9 روز اول اکران در سینماهای اسپانیا موفق به فروش 1.2 میلیون قطعه بلیت شد.

سینمای اسپانیا سال گذشته فیلم «15 سال و یک روز» ساخته «گارسیا کوئریتا» را نامزد حضور در یخش بهترین فیلم خارجی اسکار کرد. آخرین‌بار که فیلمی از اسپانیا به جمع نامزدهای نهایی اسکار خارجی راه یافت به سال 2010 بازمی‌گردد که فیلم «حتی باران» به کارگردانی «ایکر بولن» نتوانست به اسکار دست یابد.

اسپانیا چهار جایزه اسکار خارجی را در کارنامه سینمایی دارند که آخرین‌بار در سال 2004 با فیلم «دریای درون» ساخته «آلخاندرو آمنابار» این افتخار را کسب کردند.

کمیته اسکار کشور نیوزلند که «پیتر جکسون»، کارگردان نامدار هالیوودی نیز عضو آن است فیلم «سرزمین‌های مرده» به کارگردانی «توا فراسر» را به آکادمی معرفی کرد و سینمای فیلیپین نیز فیلم «پایان تاریخ» را به عنوان نماینده خود معرفی کرد.

فیلم چهار ساعته «پایان تاریخ» به کارگردانی «لاو دیاز» بر اساس اقتباسی از رمان «جنایات و مکافات» اثر «داستایوفسکی» ساخته شده است و اولین نمایش خود را دربخش نوعی نگاه جشنواره کن تجربه کرد.

آخرین مهلت ارسال آثار برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار 2015، اول اکتبر است.

پانزدهم جولای 2015 آکادمی علوم و هنرهای تصویری اسکار پنج فیلم منتخب از میان تمام آثار کشورهای مختلف را به عنوان نامزدهای بخش بهترین فیلم خارجی معرفی خواهند کرد. مراسم معرفی برندگان و اعطای جوایز اسکار 22 فوریه 2015 در سالن «دالبی» هالیوود برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما