شناسهٔ خبر: 22511 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«بانوی زیبای من» سه شب دیگر تمدید شد

نمایش موزیکال ˝بانوی زیبای من˝ که امشب و فرداشب (6 و 7 مهرماه) در تالار وحدت به صحنه می‌رود، به علت استقبال مخاطبان برای 3 اجرای دیگر تمدید شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنر آنلاین؛ نمایش موزیکال ˝بانوی زیبای من˝ کاری از ˝آنسامبل اپرای ایران˝ به سرپرستی مجید گرامیان است که روزهای ۶ و ۷ هرماه به زبان فارسی و با همراهی ارکستر پاسارگاد به رهبری مهدی پناهی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

سیدعلی میرمحمدی تهیه‌کننده این نمایش موزیکال در گفت‌وگو با هنرآنلاین اعلام کرد: به علت استقبال خوب مخاطبان و اتمام بلیت‌های این موزیکال طی روزهای نخست پیش فروش، کار را برای سه اجرای دیگر تمدید کردیم.

او افزود: این نمایش موزیکال که با حضور جمعی از بهترین خوانندگان آواز کلاسیک در ایران به صحنه می‌رود در شب‌های ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ مهرماه نیز در تالار وحدت اجرا خواهد شد.

مجید گرامیان، مهرداد بابایی، فرنوش رحیمی و شهاب زارع خوانندگان نقش‌های اصلی این نمایش موزیکال هستند که آرش آبسالان کارگردانی آن را برعهده دارد.

نمایش موزیکال "بانوی زیبای من" یکی از موزیکال‌های بسیار پرطرفدار برادوی است که نخستین بار در سال ۱۹۵۶ به صحنه رفت. متن نمایشنامه و اشعار آن را آلن جی لرنر نوشته که اقتباسی از "پیگمالیون" اثر جرج برنارد شاو است. موسیقی این اثر ساخته فردریک لو است. این نمایش موزیکال پرفروش‌ترین موزیکال زمان خود شده و بیشترین اجرا در تاریخ نمایش‌های موزیکال دنیا را به خود اختصاص داده است و منتقدان لقب "موزیکال ایده آل" را به این اثر داده اند.

در سال ۱۹۶۴ فیلم موزیکالی از این اثر به کارگردانی جرج کیوکر ساخته شد که رکس هریسن و آدری هپبرن نقش‌های اصلی آن را ایفا کردند. این فیلم برنده ۸ جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

دوبله فارسی این فیلم کلاسیک با مدیریت دوبلاژ علی کسمایی و صداپیشگی مهین‌کسمایی و ابوالحسن تهامی‌نژاد در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های موزیکال ایرانیان شد. فرهاد مهراد خواننده فقید ایرانی آوازخوانی یکی از نقش‌های اصلی این فیلم را برعهده داشته است.

"بانوی زیبای من" داستان یک استاد آواشناس به نام پروفسور هنری هیگینز است که با دوست زبان شناس خود "پیکرینگ" شرط می‌بندد قادر است دختر گلفروش دوره‌گردی به نام الیزا دولیتل را تبدیل به بانویی متشخص کند.

نمایش موزیکال "بانوی زیبای من" در تاریخ ۶ و ۷ و ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ مهرماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

نظر شما