شناسهٔ خبر: 22532 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پرونده جشنواره سن سباستین بسته شد

جشنواره فیلم سن سباستین با اهدای جایزه صدف طلایی خود به فیلم «دختر جادویی» به کار خود خاتمه داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کارلوس ورموت با دومین فیلم بلندش با عنوان «دختر جادویی» که تاکنون با تحسین زیادی روبه‌رو شده موفق شد جایزه صدف طلایی شصت و دومین جشنواره فیلم سن سباستین را از آن خود کند.

جشنواره فیلم سن سباستین که دیشب به کار خود خاتمه داد امسال فرناندو بوورا را به عنوان رییس گروه داوران همراه خود داشت. وی با خواندن کارلوس ورموت به عنوان استعدادی جوان، جایزه بهترین کارگردانی این جشنواره را نیز به وی اهدا کرد.

این فیلم درباره پدری تنهاست که می‌خواهد هدیه‌ای برای دخترش که در حال مرگ است، بخرد. ورموت با دریافت جایزه‌اش گفت: همه آنهایی که سینمای مرا می‌شناسند می‌دانند من شخصیت‌ها را بیشتر از قصه گویی دوست دارم، به همین دلیل می‌خواهم از همه افرادی که با من برای ساخت این فیلم همکاری کردند تشکر کنم.

فیلم «زندگی وحشی» ساخته سدریک کان از فرانسه نیز جایزه ویژه گروه داوری را دریافت کرد.

پاپریکا استن از فیلم «قلب خاموش» درامی خانوادگی ساخته بیلی آگوست نیز صدف نقره‌ای را برای بهترین بازیگر زن دریافت کرد و خاویر گوتیرس با فیلمی اسپانیایی به نام «مارش لند» ساخته آلبرتو رودریگز که هم منتقدان و هم تماشاگران را به تحسین واداشت جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

مایکل راسکام کارگردان نیز به نیابت از دنیس لهان جایزه بهترین فیلمنامه را برای «قطره» گرفت.

دامین زیفرون با فیلم «قصه‌های وحشی» که در باکس آفیس آرژانتین مخاطبان زیادی داشت، جایزه 20 هزار یورویی مخاطبان را برای بهترین فیلم اروپایی برد و ویم وندرس و خولیانو ریبیرا سالگادو نیز برای «نمک زمین» جایزه 50 هزار یورویی مخاطبان را برای بهترین فیلم فستیوال دریافت کردند

کریستینا گروزوا و پیتر والچانوف نیز برای فیلم «درس» با جایزه 50 هزار یورویی کوتسکیا که به بهترین کارگردان جدید اهدا می‌شود، تجلیل شدند. رییس گروه داوران در این بخش گفت مفتخر است که این پول را از سوی یک بانک به فیلمی اهدا می‌کند که درباره یک دزد بانک ساخته شده است.

آلونسو روییزپالاچیو نیز برای «گوئروس» جایزه هوریزون را به ارزش 35 هزار یورو دریافت کرد. این جایزه بین کارگردان فیلم و توزیع کننده اسپانیایی آن تقسیم می شود.

جشنواره فیلم سن سباستین هر سال در منطقه باسک اسپانیا در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. این جشنواره امسال شصت و دومین دوره خود را پشت سر گذاشت و دیشب با اهدای جوایز سالانه‌اش به کار خود خاتمه داد.

نظر شما