شناسهٔ خبر: 22555 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران فیلم می‌شود

داریوش اسدزاده که برای بازی در فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی قرارداد بسته است، می گوید این فیلم یکی از سخت‌ترین پروژه‌های تولیدی در سینمای ایران خواهد بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ داریوش اسدزاده بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این مطلب که برای بازی در فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی قرارداد بسته است، گفت: من در این پروژه سینمایی نقش میرزا حسین طبیب را بازی می کنم، طبیبی که ارتباط نزدیکی با بدنه جامعه و اتفاقات آن روزهای ایران دارد.

وی ادامه داد: زمانی که پیشنهاد بازی در این فیلم به من شد، بعد از مطالعه فیلمنامه به این نتیجه رسیدم که «یتیم خانه ایران» یک کار بسیار سنگین و مشکل است. داستانی که در این فیلم روایت می شود به گونه ای است که واقعا باعث تعجب است که بتوان چنین فیلمی را جلوی دوربین برد.

بازیگر فیلم سینمایی «قلاده های طلا» بیان کرد: در تمام عمر خود چنین سناریویی با چنین قدرتی را نخوانده ام و نمی دانم فیلمبرداری این فیلم قرار است چگونه شروع شود. سناریوی این فیلم نشان می دهد که کارگردان و همه عوامل فیلم کار بسیار سختی را پیش رو دارند.

وی بیان کرد: زمانی که برای تست لباس ها به محل مورد نظر رفتم، متوجه شدم که در این فیلم نه تنها از نظر ساخت دکور بلکه در زمینه طراحی لباس نیز بسیار خوب عمل شده است.

اسدزاده گفت: اینکه این پروژه سینمایی خوب از آب در می آید یا خیر بستگی به همت کارگردان و دیگر عوامل این فیلم سینمایی دارد. آنچه که مشخص است، اگر این فیلم سینمایی به خوبی ساخته شود یک اثر ماندگار در سینمای ایران خواهد بود.

پیش‌تولید فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی نزدیک به 6 ماه پیش با طراحی و ساخت دکور و لباس های آن توسط عباس بلوندی آغاز شد.

«یتیم خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران را که در سال‌های 1295 تا 1297 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد روایت می کند. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه روی کار آمدن حکومت پهلوی نقش بسزایی داشت.

نظر شما