شناسهٔ خبر: 22560 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام فراخوان همایش بین‌المللی آینده فرهنگ

فراخوان همایش بین‌المللی آینده فرهنگ از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اعلام شد، این همایش درباره آینده تکنولوژی، علوم انسانی و علوم تجربی برگزار خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، همایش بین‌المللی بین‌المللی آینده فرهنگ به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در زمینه آینده تکنولوژی، علوم تجربی و علوم انسانی و آینده هنر، اقتصاد، سیاست و دین، برگزار می شود.

امروز به نظر می‌رسد هیچ برنامه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تربیتی نمی‌تواند بدون داشتن تصوری درست از آینده طراحی شود، به طوری که داشتن تصویر یا تصویرهای ممکن از آینده فرهنگ، برای شروع پژوهش‌ها اجتناب ناپذیر است.

به لحاظ روش‌شناسی، پژوهش‌ در این حوزه‌ها از نوع میان‌رشته‌ای ـ میان‌فرهنگی است. بنابراین، شایسته است صاحب‌نظران رشته‌های مختلف با کاوش در پرسش‌های مشترک و سیر در مراتب بحث، به بررسی جوانبِ گوناگون موضوعات بپردازند.

«فلسفه و روش‌شناسی»، «مباحث عمومی درباره فرهنگ‌ها، زبان، ادبیات و هنر»، «جامعه، سیاست و اقتصاد»، «ارتباطات و رسانه، اخلاق» و «تعلیم و تربیت، آینده فرهنگ ایران» سرفصل‌های این همایش را تشکیل می‌دهد.

همایش بین‌المللی آینده فرهنگ ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار می‌شود، همچنین مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۳۰ آذر ماه سال جاری است.

این همایش با همکاری و مشارکت دانشگاه‌های علامه طباطبائی، تهران و اصفهان و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت interculturalstudies.ir مراجعه کنند.

نظر شما